maandag 31 januari 2022

De badkamer XI...Wij hadden geen Corrie

 Vanochtend was ik al vroeg wakker. De man die onze badkamer gaat doen zou vanochtend komen en ja dan wil je er toch een beetje fris bij zitten toch? Dus snel gedoucht en gegeten en de boel opgeruimd en toen zaten we er klaar voor. Zo rond een uur of tien kwam hij aanrijden.

De basis van de badkamer zag er goed uit zo zei hij, daar zijn we het mee eens, niks mis mee. Zelf hadden we gedacht twee maal een vloer van spaanplaat 22mm te leggen met een helling van 0.5 %. Dat hoefden we niet te doen zo vertelde hij ons. Een rechte vloer is prima, de helling die brengt hij er zelf in. Hij gaf nog enkele aanwijzingen voor de fundering van de vloer en die komen overeen met wat we daar zelf al over dachten. 

Dit bedrijf uit Töreboda werkt nauw samen met Hova rör, een loodgietersbedrijf waar wij ook klant zijn, dus dat is mooi. Hova rör gaat de verwarmingsbuizen verleggen en ook de afvoer van de douches en het wastafelmeubel en de betreffende waterleidingbuizen. Hij neemt zelf contact met hen op zodat wij dat niet hoeven doen, wat een service!

Bij het weggaan werd hij nog even stevig omhelst door Gösta, die hem uitgebreid de oren uitsopte. Ik heb hem maar gezegd dat hij nu volledig is goedgekeurd. Een goed begin van een nieuwe klus.

Na dit bezoek zijn we met de honden gaan wandelen. Het is vandaag prachtig weer, windstil en de zon schijnt volop, bij ons geen Corrie. Vannacht heeft het 8 graden gevroren en vandaag overdag steeg de temperatuur weer richting de +. Wij zijn even aan de oever van het Vikenmeer gaan zitten en daarna terug gelopen. 



Ik weet niet waarom maar ik moet altijd denken aan dit wanneer we naar ons dorp toelopen: 

Herkennen jullie het.....

We hebben vandaag niet gewerkt, ik ben een beetje moe en we hadden wel zin in een dagje iets anders. Toch hebben we ons wel met de badkamer beziggehouden. We zijn nog een keer gaan kijken naar vinyl. Dat hadden we al eerder gedaan en zelfs ook een selectie gemaakt maar de twijfel kwam opzetten en vandaag hebben we weer een blik op de collectie geworpen. Eénmaal zul je toch de keuze moeten maken maar ja....wordt het dan dit

of dit.......
of wellicht dit....
En dit zou ook best kunnen......


We hebben eerst in Tibro gekeken en dachten eruit te zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Skövde om bij de Biltema ventilatiebuizen te halen. Onderweg daar naartoe zei ik tegen Gerrit dat ik in Skövde ook nog even wilde kijken omdat ik me nog niet helemaal zeker voelde over de keuze. Uiteindelijk vonden we in Skövde een zaak met het boek van de nieuwste collectie en toen waren we er zomaar helemaal uit.
Tegelijkertijd hebben we ook alvast even gekeken naar een behangetje voor de overloop, het kleine stukje overloop (allrum) met toegang tot de badkamer. Hier komt het nieuwe luik naar zolder en dat betekent dat we aan het plafond moeten werken en dat betekent weer werk aan de muren. Dat moet toch sowieso omdat de deur van de werkkast komt te vervallen. Dus oud behang (glasvezel) er af en nieuw behang erop over de nieuw te maken muur.  Er zullen nog wel heel wat behangetjes voorbij komen voordat de definitieve keuze is gemaakt.


Zo zie je maar dit is werkelijk een hele klus want van het één komt het ander. Wij waren anders van plan om ook in de winter met onze camper op stap te gaan maar dat schiet er nu even bij in. Wel ooit is het af en dan gaat de wereld weer voor ons open hoop ik.
Na de aankoop, de eerste voor de nieuwe badkamer, van het ventilatiemateriaal bij de Biltema zijn we snel naar huis gereden waar de honden al op ons wachten. Vanavond zitten we weer gezellig in de keuken elk onze dingen te doen en ons vee is lekker rustig. Arvid ligt lekker bij de kachel in zijn nieuwe mandje met een lekker warm kleedje erin.


Vanavond had hij zo'n trek in zijn eten dat hij stond te eten en te plassen tegelijk. Hij wordt toch echt ouder. De keuken is dus nu net ook even gedweild. Zo heb ik toch nog wat gedaan :-)

Ik stop! Een hartelijke groet van ons en....

Wordt vervolgd.....







2 opmerkingen:

  1. Dat lyket wol in plaatsje fan de Westereen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Obelix, de mentaliteit sil sa'n bytsje oerienkomme mei dy fan de Westereen tink ik.....

    Groetnis, Asterix

    BeantwoordenVerwijderen