woensdag 27 januari 2021

Een stoffig dagje

We hebben nu toch het idee dat we ietsje verder komen, we maken vorderingen en de aanblik van de kamer verandert al een beetje. De hoofdklus van vandaag was het gipsen van de wand met het raamkozijn erin. Een wand met allemaal hoekjes en meerdere stroompunten dus dat was nog een heel gepas en gemeet voor Gerrit. Maar hij (de wand) zit erin en het lijkt goed. Tussen de bedrijven door heb ik het plafond geschuurd en voor de tweede keer de gaatjes geplamuurd en aan het einde van de dag nog eens geschuurd met fijn schuurpapier. De nieuwste wand heb ik uitgevlakt en gaatjes gevuld en de wand die we gisteren hadden gemaakt heb ik geschuurd en opnieuw geplamuurd en aan het einde van de dag nog eens geschuurd. Het begint er al strakker uit te zien maar mooi wordt het natuurlijk pas wanneer het in de verf komt. Eerst maar in de voorstrijk en dan alles wit sauzen had ik gedacht voordat we gaan behangen. Het behang is besteld en moet nog binnenkomen. De bestelling loopt al ruim twee weken maar moet uit Engeland komen. Las net vandaag in de Nederlandse krant dat Engeland niet echt goed voorbereid aan de Brexit is begonnen. De binnenkomende goederen voldoen niet aan de procedures die zijn afgesproken. Wellicht geldt dit ook voor ons behang en moet ik nog even wat langer wachten. Genoeg te doen nog dus voor nu niet zo erg.



Al met al was het voor mij een stoffige dag met al dat gipswerk dat ik moest schuren. Vanavond hebben Gerrit en ik de kamer eerst maar weer eens opgeruimd en schoongemaakt en ook de bovenverdieping even wat bijgewerkt anders heb ik het gevoel dat ik er in om kom (in de rommel dan). Het werkt ook fijner in een schone kamer. Ondertussen heeft Gerrit een strak plan voor het schuine stukje boven de garderobe-/linnenkast en daarmee gaan we morgen aan de slag. Mocht het zo zijn dat ik nog voorstrijk heb dan zou ik daarmee ook kunnen beginnen. We zien het wel. Voor nu heb ik de pijp uit (dat is een fries gezegde) en ga ik even luieren in mijn Hannemand.

Wordt vervolgd.....









2 opmerkingen:

  1. Jullie zijn een goed team. Hopelijk duurt het niet al te lang met het behang, want ik ben wel benieuwd wat het wordt. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Willy, je bent niet de enige die nieuwsgierig is naar het eindresultaat, wij zelf ook.

      Verwijderen