woensdag 13 januari 2021

De afbraak is klaar

Elke dag wandelen we een uurtje met ons hondenvolkje. Nu alles zo mooi wit gekleurd is, is dat echt een feestje. Afgelopen nacht is er nog een beetje sneeuw bij gevallen, de temperatuur was ongeveer minus zeven graden. Overdag loopt het iets op maar de hele dag blijft het onder het vriespunt. De sneeuw kraakt heerlijk als je erin loopt. Winter....heerlijk!!


Na de wandeling (maar ook ervoor) zijn we weer verder gegaan met klussen. Gisteren hebben we een deel van onze garderobekast losgemaakt en verschoven om zo beter bij het kleine hoekje naast de kast te kunnen werken. 

Daar is al het zachtboard nu verwijderd. 
Mijn taakje vandaag was het weghalen van het randje board tussen de laminaatvloer en de balk die tegen de muur aangespijkerd zit. Dat is wat een prutsklusje. De plaat zat net onder de rand van het laminaat nog vastgespijkerd. Hierbij ontdekte ik overigens dat onder ons laminaat nog een parketvloer zit. Ik kreeg bijna zin het laminaat er ook maar uit te halen om de conditie van die vloer te controleren. Die gedachte heb ik in eerste instantie maar niet tegen Gerrit uitgesproken want hardop uitspreken maakt het tot een soort van realiteit die je dan ook wilt uitvoeren. De klus is zoal groot genoeg. Maar toch kijk ik er steeds eventjes naar. 


Toen ik mijn klusje klaar had en de rand had uitgezogen heb ik het glasvezel van de tussenmuur getrokken. Dat zouden we eerst laten zitten maar nu we toch van het 'grondig' zijn trekken we ook dit eraf. Die muur heb ik nog afgeborsteld en de onregelmatigheden opgevuld. Het laatste sloopwerk was het wegnemen van de plafondplinten, hieronder op de foto verdwijnt het laatste stukje. Nu is de kamer helemaal kaal en vanaf nu kan het opbouwen beginnen.


                                                                                Nog even een overpeinzing                                                                                         

Aan het einde van de klusdag hebben we de kamer weer helemaal schoongemaakt en opgeruimd. Zo werkt het morgen of overmorgen wat lekkerder. Morgen zullen we wel bezet zijn met het verzamelen van onze bouwmaterialen.


's Avonds heeft Gerrit nog een heerlijke curry gemaakt met daarin Pastinaak dat we nog hadden liggen. Dat kan ik werkelijk aanbevelen, het was overheerlijk. We hebben het even met een bordje op schoot verorberd. Doen we anders nooit maar het was zo lekker warm in de woonkamer....vandaar.
 

Wordt vervolgd.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten