donderdag 28 januari 2021

De basis is klaar, alles is wit en ik ben wit gespikkeld

Wel nu is het zover..... het schuine stukje plafond boven de kast zit erin. Het was nog een heel gefreubel, Gerrit is er de hele dag mee bezig geweest maar nu zit het en netjes en zonder dat die grote kast er weg gehaald moest worden. Dat laatste hebben we nog wel even geprobeerd maar met het demonteren knappen er zaken vanaf en op een gegeven moment hebben we besloten het niet te doen. Het is een prachtige kast, zeer functioneel er kan veel in en hij schuift met een pink en dat wil ik heel graag zo houden. Dus toen moesten we naar plan B en dat heeft goed uitgepakt. Gerrit heeft eerst aan de onderkant van het schuine stuk een lat gemonteerd met een schuine kant, zo schuin als het plafond daar gaat lopen. Daarna heeft hij de verticalen gemonteerd en dat was echt lastig omdat vlak boven de kast heel weinig ruimte is om te schroeven. Die verticalen die moesten ook nog worden gesteld met vulblokjes en aan de bovenkant moest ook weer een lat maar dat was in vergelijking met al het andere een klusje van niks. Dus je snapt wel dat dit een dag werk was. Vanavond hebben we de platen er tegenaan geschroefd. Aan de bovenkant konden we de schroeven nog mooi verzinken want die konden we in de bovenste lat schroeven, vlak boven de kast steken ze een beetje uit, dat kan niet anders. Maar daar zie je niets van want boven de kast wonen geen mensen :-)


Nadat ik gisteren alles had geschuurd en de hele kamer had opgeruimd en schoongemaakt kon ik vandaag beginnen het het eerste schilderwerk en de boel mooi in de voorstrijk zetten. Ik had nog een halve emmer voorstrijk en ook nog een halve emmer panelgrund en die heb ik met elkaar vermengt. Toen had ik een emmer vol en daarmee kon ik alle wanden en het plafond (met uitzondering van het laatste schuine stukje) mee voorbewerken. Nu hoef ik de wanden niet meer in de muurverf te zetten, Ze zijn nu wit, ik ben gespikkeld en ik kan zo wel over de wanden heen behangen. 




Morgen moeten we eerst weer materiaal kopen voordat we verder kunnen. Het eerstvolgende wordt het aftimmeren van de kozijnen met latten en sierplinten, latten langs het plafond, kit in de hoeken, allemaal werkjes die veel tijd kosten. Niet erg want we hebben nog geen bericht gehad over ons behang. Ik hoop maar dat het bijna binnenkomt, de twee weken levertijd zijn nu al lang voorbij. Heb ik maandag nog niets gehoord dan moet ik maar eens even bellen. Dat zal de levering wel niet bespoedigen maar dan weet ik wel even waar ik aantoe ben.


Zo rond negen uur vanavond zijn we gestopt, lang genoeg gewerkt, het is tenslotte hobby! 

Maar het weekend over hebben we nog wel werk en maandag krijgen Suzanne en Fredrik de sleutel van hun nieuwe huis. Ik denk dat we ons voorlopig nog niet vervelen.

Wel dat was het weer voor vandaag, ik ben al benieuwd wat de dag van morgen ons gaat brengen. 


Wordt vervolgd.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten