Het is zondag. Vanochtend heeft Gerrit het weerbericht bestudeerd, het zou 's ochtends regenen en 's middags tot 18.00 uur droog zijn. Mooi, goede berichten, dat zou betekenen dat ik de gerepareerde zuid-west buitenhoek zou kunnen schilderen. Dus eerst de regenbuien afgewacht en daarna naar buiten om de muur te soppen met 'hustvätt' en de muur in de primer te spuiten met de bloemenspuit. Dat ging allemaal voortvarend, zelfs de zon hielp mee en die droogde de muur in no time op zodat ik kon beginnen met het schilderen. Gerrit en ik waren beiden nieuwsgierig naar hoe het eruit zou gaan zien. Zo ruw leken de hoeken goed geslaagd maar hoe zou het staan met de verf erop?
Net toen ik enthousiast stond te strijken begon het ineens onaangekondigd te spoelen. Zo dat was eventjes niet ingepland. Gerrit snel naar binnen om op de buienradar te kijken, kwam even later weer buiten met de mededeling dat er een forse hoeveelheid regen aan zat te komen. Daar ging mijn schilderklus van vandaag. Net alles klaargezet, kwasten vies, verfbakje vol en kon ik weer opruimen. Ik had nog het geluk dat het grootste deel van de muur onder het dak zit en zodoende droog bleef echter de onderkant van de muur, daarop regende het wel, en hier spoelde de verf van de muur af.
De rest van de dag eigenlijk een beetje omgehangen, want het frustreert enorm wanneer je zo half in een klusje blijft hangen door omstandigheden die je niet onder controle hebt!!
We hebben maar een kopje koffie gezet zo aan het einde van de middag. Het gesprek ging ineens over werkbriefjes of 'tickets' zoals die tegenwoordig heten. Gerrit vertelde me dat voorheen Rennie (de praktijkmanager) naar de afdeling onderhoud van het ziekenhuis belde wanneer er een storing was met het één of het ander. Ze kreeg dan als antwoord dat er een 'ticket' van zou worden gemaakt. Rennie antwoordde dan steevast met: 'dat is mooi maar wanneer komen jullie? Dat herken ik ook wel uit mijn eigen praktijk. Wanneer er een storing was met mijn praktijkadministratieprogramma (weer een mooi scrabbelwoord) of met de telefoon of router dan werd er ook een ticket aangemaakt. Dan moest je maar afwachten wanneer die ticket in een actie zou worden omgezet. Gelukkig duurde dat meestal niet zo heel lang.
Na het ophalen van deze herinneringen uit het verleden bedachten Gerrit en ik dat we voor de klussen die nog zijn te gaan in en om ons huis ook wel tickets zouden kunnen maken. Soms heb je namelijk even tijd maar kun je even niet bedenken wat je ermee zult gaan doen. Wanneer we dan tickets zouden hebben kunnen we daarop even kijken en de klus gaan uitvoeren. Ik heb daarop mijn blokje met post-itjes gepakt en heb alle klussen op een ticket geschreven en aan de binnenkant van de kelderdeur geplakt. Op dit moment liggen er 26 klussen te wachten. (Na de foto genomen te hebben schoot me nog eentje te binnen). Zo nu hebben we mooi overzicht! De dingen beginnen met overzicht tenslotte!!
Daarna hebben we de deur maar dichtgedaan en de openhaard aangestoken en zijn we lekker in onze woonkamer gaan zitten lezen. De honden ligger ervoor te garen en Katie Melua klinkt op de achtergrond. Het kan niet mooier, laat het maar regenen, wij zitten hier lekker.Wordt vervolgd....
Sa no hawwe jim in 'backlog' op de door, dat stiet mooi!
BeantwoordenVerwijderenJa idd we hawwe de backlog op de binnenkant fan de kelderdoar! Louis had my der juster erfes oer appt. It skynt dat it ek un officiele wize is fan organiseren van wurk. Ut hyt dan Kanban. Hjir ut linkje dat ik fan him krige: https://en.wikipedia.org/wiki/Kanban_board
BeantwoordenVerwijderenKanban bin ik ek bekend maai ja, in peer fan myn collega's wurkje der maai.
Verwijderen