maandag 12 augustus 2019

Maar vandaag kon ons geluk met het weer niet op....


Wel vandaag was alles anders. Vandaag hadden wij echt heel veel geluk met het weer. Toen Gerrit vanochtend weer even op de regenradar keek zagen we daarop nog grote buien in de maak. Maar keken we naar buiten dan scheen de zon met grote blauwe stukken lucht. We hebben eerst nog eventjes gewacht en zagen toen op de regenradar dat de buien deels oplosten boven het Viken en dat de rest van de buiten net langs ons heen leken te gaan. 
Dat gaf de burger moed voor mijn schilderklus, die bestaat uit het deels opnieuw schilderen van de buitengevel. (Gisteren spoelde de verf immers van de muren). Die gevel weer gesopt en besproeid met primer en de zon scheen bij ons volop zodat alles ook zomaar weer droog was. Ik heb nu buitenom hele delen overgeschilderd en op sommige plekken de reparatie aangestipt. Maar al met al ben ik er wel een paar uurtjes mee zoet geweest. Tijdens het schilderen was het wel spannend. Keek ik naar de lucht dan was het boven ons dorp prima, blauw met witte wolken geen centje pijn....maar keek ik ook maar een beetje verder dan was de lucht soms gitzwart en hoorde ik ook af en toe gerommel in de verte.
Wij hadden echter vandaag een droge dag!! Echter toen Gerrit even naar Karlsborg moest voor een boodschapje kon hij zien dat het daar flink  had geplensd! 

Deze muur heeft voor een groot deel een nieuwe hoek gekregen...
 De muren zien er nu weer prachtig uit, geen loszittende stukken meer, geen scheuren meer in het stucwerk, ook geen telefoondraden meer vastzittend aan ons huis.
Toen ik klaar was met de muren ben ik nog een deel van de altanvloer gaan schuren. Dit deel wilde ik opnieuw in de olie zetten. Die olie stond al een paar weken in de gang op mij te wachten maar ik moest me er even toe zetten. Het schuren was nog wel een aardig klusje hoor. Deze planken waren helemaal grijs geworden. Die grijze laag heb ik eraf geschuurd en daarna goed in de olie gezet. Volgend jaar is die vloer weer grijs denk ik, dat kunnen we niet tegenhouden, maar voor nu is die weer prachtig egaal.

 Ik had nog een beetje olie over en kon daarmee de brug ook meenemen in de klus.
 Nu gaat al het houtwerk buitenom goed verzorgd de winter in. Dat is een fijn gevoel. Wat ook leuk was dat ik met het harde werken van vandaag twee tickets (Gerrit blijft het bonnen noemen) van de deur kon halen. Wel je kunt wel zien dat dit een vrolijke bezigheid is.


Dat boodschapje van Gerrit in Karlsborg betrof het nieuwe behang voor slaapkamer 3 en slaapkamer 4. Die moeten beiden nog worden gerenoveerd en vorige week hebben we daarvoor behang uitgezocht. Wederom uit de collectie van traditionele behangen deze keer van het merk DURO.

 Dit behang (foto boven) komt op slaapkamer 3 en het behang op de foto hieronder komt op slaapkamer 4.

Ja en dan staat op de foto hieronder de caravan weer aangehaakt. Het resterende deel van de dag ben ik bezig geweest met het inpakken van de caravan. We gaan namelijk op vakantie :-)

We zijn natuurlijk nog maar net thuis en het is ook nog niet zo dat we op ons tandvlees lopen van vermoeidheid maar we hebben zin om nog een keer een reisje te maken deze zomer, die nu toch een beetje op zijn retour lijkt te gaan. We reizen eerst om het Vättern heen richting Vadstena en zien verder wel wat het nog meer gaat worden. Niet teveel vooruit plannen. Dus Gerrits werk bestond vandaag uit het maaien van het gras en het knippen van de kantjes met de flymo. Huis en tuin staan er helemaal puik bij!! Het is een lust voor het oog. Ik verwacht dat de caravan soepel achter de auto aan zal dansen want Gerrit is er met de vetspuit onderdoor gekropen om de wiellagers te smeren. Ik hoor net van Gerrit dat het niet de wiellagers waren maar de torsie-as. Gelukkig is hij wat afgevallen anders had hij klem kunnen raken, zo weinig ruimte is daar aanwezig.
Ja nu is mijn blog wel weer wat een opsomming geworden maar ja, dat heb je zo één dag voor vertrek!

Wordt vervolgd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten