zaterdag 17 augustus 2019

Op naar Odensvi....

Ons uitzicht....
 Na alle indrukken van gisteren was het vannacht wat moeilijk de slaap te vatten. Dat is een beetje lastig als je de volgende dag eigenlijk vroeg wilt opstaan om de reis te vervolgen. Ik werd dan ook pas tegen tienen wakker en omdat je de tijd toch niet kunt inhalen hebben we rustig aan gedaan met ons ontbijt en konden we net voor twaalf uur de camping verlaten. Dat was verder ook wel prima want vele vaste gasten op de camping gingen hun zomerverblijf opbreken en dat geeft dan wat een verlaten gevoel wanneer je daar zo tussen staat.
Ons plan A was om naar Öland te gaan maar gisteren hebben we besloten dit uit te stellen tot een andere keer. Öland willen we de tijd voor nemen. daarom zijn we overgeschakeld naar plan B en dat is de oostkust in de buurt van Västervik.
Västervik daar zijn we ongeveer 45 jaar geleden ook geweest. Gerrit weet nog precies hoe die camping er toen uitzag. We willen daar opnieuw eens gaan kijken. Destijds was het ons voorportaal voor een bezoek aan Gotland, samen met mijn ouders. Toen ik echter onderweg in de auto even wat research deed naar die camping bleek me dat het nu een groot vakantieresort is. Daar hadden we beiden even geen trek in. Zelf had ik een mooi klein campinkje in gedachten om te gaan staan, dus dat werd nog even zoeken.
Dat campinkje hebben we gevonden, we staan nu in Odensvi. Daar is, verstopt achter een landhandel, een camping met 11 plaatsen waarvan een stuk of 6 met stroom. Wij kwamen aan rond een uur of vijf en de receptie was dicht. We zijn doorgereden naar de camping en hebben daar een plekje uitgekozen. De camping is gelegen aan een meer en we hebben een prachtig uitzicht over het water. Van de 11 plaatsen worden er 3 bewoond door vaste gasten. Eén van hen kwam al op ons toelopen met de vraag of hij ook kon helpen. Hij heeft voor ons naar Malin, de campingbeerder, gebeld en kreeg te horen dat het sleuteltje voor de stroom en voor de deur van de utedass (buitentoilet) in de brievenbus lag. Gelijk deelde hij ook de code voor toilet en douche met ons. Zo konden wij ons mooi redden, zelfbediening met behulp van de buurman. Het gaat allemaal heel gemoedelijk en zo stond het ook op internet beschreven. We hebben hier aan de ene kant het zwemstrandje en aan de andere kant de boodschappen, wat wil een mens nog meer....
Vandaag hebben we verder niet meer zoveel kunnen ondernemen omdat het een regenachtige dag was. Heerlijk zitten lezen en breien in de caravan met het geluid van de regen op het dak.
Vanuit Odensvi kunnen we mooi een uitstapje maken naar Västervik en andere hoekjes hier in de omgeving. Maar daarover later meer.