Gisteren de hele dag aan de poets geweest. Gerrit met de auto en ik met de caravan. Onder het poetsen kwamen er appjes binnen van H en C, zij waren weer thuis na een nacht doorrijden. Zo hebben ze de maandagdrukte op de Duitse autobaan weten te omzeilen.
Terwijl ik aan het poetsen was....was Gerrit bezig met een inspectie van onze autobanden. Hij hoort namelijk steeds een geluid tijdens het rijden dat er niet hoort te zijn. Af en toe vraag hij mij of ik het ook hoor. Ik kijk hem dan met een lege blik aan, ik hoor niks. Maar nu bij de door hem uitgevoerde inspectie blijkt dat onze nieuwe banden, vorig jaar net gekocht, verkeerd zijn afgesleten door een te lage bandenspanning. Tenminste zo staat het op internet. Ze stonden netjes afgesteld op de spanning die in de portier staat aangegeven maar op internet staat dat ze gerust op een hogere spanning gezet mogen worden, dit in verband met een egale afslijting van de banden. Het probleem dat we hebben met de banden heet gecupte banden. Dat is dus wel even balen want we hadden goede banden (Michelin primacy 4) gekocht vorig jaar. Maar het is niet anders, gelukkig heeft hij de oorzaak van het rare geluid ontdekt, we kunnen de banden nog laten slijpen maar daarmee verdwijnt ook een deel van je profiel. De winterbanden hebben geloof ik geen last van het cupping fenomeen. Die zijn vast ook wel even gecontroleerd.
Terwijl Gerrit zo met de auto aan het sleutelen was dacht Fynn waarschijnlijk dat we alweer naar Abisko zouden gaan. Hij sprong alvast achterin, dan weet je zeker dat je meegaat, zo zal hij gedacht hebben. Gerrit heeft nu de voorbanden achter gezet en de achterbanden voor met meer spanning op de banden. Voor het rare geluid maakt dit geloof ik geen verschil, maar dat geluid daarvoor moet je wel speciale oren hebben.
Het is alweer een poosje terug dat we ons oprit project hadden. Dat project was nog steeds niet helemaal afgerond. Wel hadden we al het grus gezeefd en de oprit uitgevlakt maar er zou ook nog nieuw grus op komen. Dit hadden we al tijdens de uitvoer van het project besteld, 10 m3. Maar ja, het liep toen tegen de zomervakantie in juli en dan weten we, dan staat alles stil. Net toen wij zelf met vakantie zouden gaan kreeg ik een antwoord op mijn emailtje. Het grus was in bestelling omdat het niet op voorraad was en nu was het binnen. Ik moest toen antwoorden dat het nog 3 weken in de wacht moest nu vanwege onze eigen vakantie.
Zondag heb ik een berichtje geschreven met de mededeling dat we weer thuis zijn en of het mogelijk is het grus deze week te brengen. Ik kreeg geen reactie op die mail maar vanmorgen ging mijn telefoon. Ik had een man aan de lijn die ik absoluut niet kon verstaan maar ik ving net nog ergens in de mededeling het woord 'grus' op. Dus ik vroeg hem of hij het grus kwam brengen en het antwoord was 'ja'. Zo dat was mooi...en hij was in aantocht. Dus vlug de caravan aan kant en de auto en de oprit nog van onkruid ontdoen , dan moet je je ineens nog haasten ook na 8 weken en net toen dat alles klaar was kwam de vrachtauto de oprit opdraaien.
De chauffeur wilde het grus wel even voor ons uitrijden. Daarvoor stelt hij met een kettinkje de klep op de gewenste stand, dan zet hij de bak omhoog en begint te rijden. Zo krijgen wij een mooi laagje, dat scheelt weer met de kruiwagen. Maar er moest ook nog genoeg grus worden verdeeld en zo
hadden wij vandaag direct weer een programma. We vervelen ons niet! 10m3 was meer dan genoeg en er ligt nu een lekker dik laagje grus op de oprit. Maar oh wat staat het netjes. Ik weet nu ook al wat het volgende project gaat worden.........kantjes?
vorige week had ik nog een keer nieuwe bloemen in mijn bakken gedaan die op de palen bij de oprit staan. Zo is het ons helemaal weer naar de zin. Is het mooi of mooi?
Ser jättefint ut!
BeantwoordenVerwijderenTacka!
BeantwoordenVerwijderen