vrijdag 2 augustus 2019

Reageren gaat niet......maar nu wellicht wel!



We zijn weer thuis en ook dat is weer heerlijk. Ondertussen is het gras gemaaid en de was gedaan en de caravan leeggehaald en nestelen we ons weer in het normale ritme van de dag. Onze vakantie was heerlijk! en we hebben met Henk en Chang een paar heel mooie weken gehad. Wat is het fijn om zo weer een tijd bij elkaar te zijn, heerlijk!
Terwijl Gerrit en ik vandaag druk waren om in en rond het huis weer orde op zaken te stellen heeft Henk zich voor mij gebogen over een probleem dat ik al geruime tijd op mijn blog tegenkom en waarvoor ik maar geen oplossing kon vinden.

Al heel lang krijg ik af en toe van mijn lezers terug dat het bijzonder moeilijk is om een reactie op mijn blog achter te laten. Via de mobiel en de tablet gaat het sowieso al niet lukken maar ook vanaf een gewone laptop en computer is het een heel karwei en vraagt het om doorzettingsvermogen van de schrijver van de reactie.

Afbeeldingsresultaat voor niet kunnen reageren op blogger


Ik ben al heel lang aan het zoeken naar de oorzaak van het niet kunnen reageren en ben al de instellingen van Blogger al menige keren nagelopen. Het lijkt niet aan Blogger te liggen maar aan een instelling in de browser waarmee je als potentiële blogreactie schrijver werkt. Bepaalde browsers schakelen bepaalde cookies uit en daarmee wordt ook de mogelijkheid tot reageren uitgeschakeld. 
Het probleem zou zijn op te lossen door voor het reageren de instelling en van je browser te veranderen maar dat lijkt me voor het achterlaten van een reactie teveel gevraagd. 

Henk heeft vandaag voor mij een module aan mijn blog toegevoegd waarin je via Facebook een reactie kunt plaatsen. Dus heb je FB en ben je ingelogd dan is het een kwestie van je reactie schrijven en op plaatsen drukken en dan staat je reactie op mijn blog. Je hoeft dan niet meer talloze keren te bewijzen dat je geen computer bent en je geschreven reactie lost niet meer op in het niets, iets wat heel frustrerend is. 

Over dat FB wil ik nog wel even een paar dingen benadrukken. Het gebruik maken van FB is uitsluitend een vervoersmiddel voor de reactie. Ik zit niet in je FB, de reactie komt niet zomaar op FB te staan, er ontstaat geen koppeling met jouw FB, we hoeven geen FB vrienden te zijn etc.

Er is ingesteld dat reacties waarin een link zit niet geplaatst worden, dit om narigheid te voorkomen. De kans op ongepaste reactie neemt zo wel wat toe maar die kan ik modereren. Ongepast staat gelijk aan weghalen want ik wil mijn blog graag vriendelijk, gezellig en netjes houden.

Omdat ik weet dat natuurlijk niet elke lezer elke keer de nieuwe post leest zet ik voorlopig een kennisgeving bericht boven aan de pagina. Heb je dat een keer gelezen dan scrol je daar de volgende keer doorheen en plaats je je reactie in de nieuwe module :-)

Ik hoop dat het allemaal goed gaat lopen en ik hoop je reactie in de (nabije) toekomst eens tegen te komen. 
Afbeeldingsresultaat voor reageren op blog



 Wordt vervolgd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten