zondag 3 november 2019

Het heeft ook wel weer iets die donkere tijd......

Gisteren en vandaag hadden we regenachtige en donkere dagen. Het lokt niet heel erg om naar buiten te gaan en het is dan ook erg stil in onze straat. Slechts de noodzakelijke wandelaars, lees hondeneigenaars, maken af en toe een wandelingetje om de hond te legen.
Deze week krijgen we gasten, Cor en Geartsje komen en dat vinden wij echt superleuk!! We hebben er zin in en we gaan er in deze koude en donkere dagen een warme en lichtgevende tijd van maken met z'n vieren! We hebben het gästhus voor hen klaar gemaakt, helemaal schoon en fris en de rommel die zich erin had verzameld opgeruimd. Het is wel goed om af en toe eens bezoek te krijgen, dan kom je in hoekjes die je anders over het hoofd ziet of waar je eventjes geen trek in hebt!


Gisteren hebben Gerrit en ik een aantal lekkernijen gebakken. Gerrit heeft zich uitgeleefd op het maken van lekker eigen gebakken brood en ik op wat cake en koekjes. Niet alleen voor volgende week maar ook voor vandaag. Suzanne en Fredrik zouden komen, zij moeten dit weekend de winterbanden om de auto hebben en die liggen bij ons opgeslagen. Gerrit en Fredrik doen dit altijd samen. Maar zij wilden natuurlijk ook onze vernieuwde slaapkamers in levende lijve aanschouwen. Wel, die zijn goedgekeurd, hup stempel erop klaar voor gebruik.

De bril bij de hand voor het lezen van de receptuur.....
 Vandaag hadden we een heerlijke gezellige en rustige dag. Na het verwisselen van de banden zijn we lekker in de keuken gaan zitten. Ik bood de woonkamer nog aan met haardvuur en al maar de keuze viel op het zitten in de keuken in de overvloedige warmte van de Karl-Johan. Suzanne en Fredrik hadden zich genesteld in de 'Hannemand' waarin heftige discussies plaatsvinden over C++...... Je ziet het waarschijnlijk al aan het beeldscherm bij Fredrik op schoot, het is een discussie over programmeren. Suzanne leest een boek over C++ en is verontwaardigd over de didactische vaardigheden van de ontwikkelaar van deze computertaal en schrijver van het boek, Bjarne Stoustrup. Fredrik is erg thuis in C++, ik geloof dat hij er dagelijks mee werkt en hij wordt gebombardeerd met vragen en opmerkingen over onduidelijkheden in het boek. Ik versta niet alles wat ze zeggen want ze spreken Zweeds en C++, (die eerste taal spreek ik een beetje en de tweede taal helemaal niet) maar ik begrijp wel dat ze op al haar vragen en opmerkingen een gefundeerd antwoord krijgt. Aan het programmeren aan zijn eigen spel, dat klaarstaat op zijn scherm, komt hij maar amper toe.


Een ieder maakt zo zijn/haar eigen keuzes op zo'n zondag. Gerrit leest een boek over de Griekse mythologie en zelf houd ik me op zondag met wat andere dingen bezig. Ik heb even zitten lezen in het weefboek dat ik deze week op de loppis had gekocht. Erg leuk met uitgewerkte ideeën. Een bijzonder bruikbaar boek. Ondertussen heb ik al een hele bibliotheek met weefboeken, allen gevonden op de loppis in Mariestad.


Ik heb ook weer even gekeken naar Barsoi Pups. Een Barsoi is een Russische windhond, 'de hond der Tsaren', zo wordt hij ook wel genoemd. Nu ben ik niet van de Tsaren maar die honden vind ik helemaal geweldig.


 Verder heb ik vandaag ook weer eens even zitten breien aan mijn zomertrui. De zomer is inmiddels voorbij, ik was er vorige winter aan begonnen als een trui voor deze zomer maar nu geef ik hem een upgrade en wordt het een trui voor de volgende zomer. Ik moet van mezelf eerst deze trui afbreien voordat ik met iets anders begin. 'In de trant van 'eerst het ene boek uit voordat je met het andere begint'! Tijdens het breien kijk ik af en toe even om me heen, Het ziet er gezellig uit en we zitten hier rustig en sfeervol terwijl buiten de eerste waterige sneeuw van dit jaar valt.


Het heeft ook wel weer iets die donkere tijd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten