vrijdag 22 mei 2020

Moestuin

Ik weet niet wat er met me aan de hand is maar de hele dag doe ik niet anders dan gapen! Het zal komen door het zonlicht van gisteren of door het zware werk van de afgelopen dagen of door iets anders maar ik zou willen dat het ophield. 
Al gapend zit ik ook deze blog te schrijven en ik hoop maar dat er niet al teveel fouten in sluipen als gevolg van plotseling opzettende slaapneigingen. Indien wel....vergeef me!

De kantstenen hebben we ook voor vandaag even gelaten voor wat het is. Beiden hadden we er niet zo heel veel trek in en bovendien was het ook weer boodschappendag. We konden het inslaan van proviand niet langer uitstellen omdat we op verschillende gebieden misgrepen in onze voorraadkast.

Vanochtend zijn we naar Mariestad gereden omdat ik daar een blinde rits wilde kopen. Het weerbericht voorspelt namelijk regen voor zaterdag en mocht de voorspelling uitkomen dan zou ik mooi een start kunnen maken met mijn feestjurk. Dat laatste kan dan alleen maar wanneer ik ook een blinde rits heb.....en die heb ik nu, zei het 5 centimeter korter dan het patroon aangeeft en in een niet passende kleur. Het assortiment ritsen in de stoffenwinkels verschilt nogal van het aanbod zoals ik gewend ben in Nederland. Daar was altijd een soort van bak met ritsen die op lengte hangen en op kleur in een heel assortiment. Dat heb ik hier nog niet gezien. De vrouw in de stoffenwinkel in Mariestad had een bundel zwarte en witte en donkergrijze ritsen met een elastiekje eromheen. In dat bundeltje zaten allerhande soorten maten maar net geen licht grijze in de maat van 40 cm. Nu heb ik een witte blinde rits  van 35 cm lengte. Dat was de beste match die ik kon maken. Gelukkig moet ik de rits blind inzetten en als ik dat goed doe dan zie je hem bijna niet. We zullen zien.

Bij de MIO dat is een meubel en inrichtingswinkel kocht ik twee dekbedovertrekken met 50 % korting. Dat was dan weer geen slechte deal.

Na ons bezoekje aan de COOP zijn we snel weer naar huis gereden waar de viervoeters smachtend op ons lagen te wachten. Gösta is 's ochtends wat een slaapkop zodat hij prima nog even een paar uurtjes in zijn slaapkamer kan vertoeven na de ochtendwandeling en zijn eerste maaltijd. Zo hebben wij even de handen vrij voor wat andere dingen zoals boodschapjes halen.

Weer thuisgekomen hebben we na de koffie onze moestuin ingeplant. Dat moet nu toch kunnen na  de IJsheiligen. Inmiddels had ik ook weer nieuwe courgetteplantjes in de vensterbank staan en daarvan hebben we nu grote verwachtingen nadat de eerste lichting aan bevriezing ten onder is gegaan.



Overigens plant ik hier geen courgettes maar broccoli plantjes. Om deze plantjes te beschermen tegen hongerige insecten hebben we een aantal bogen aangeschaft die we op de houten randen van de bakken kunnen bevestigen om er daarna een gaasachtig kleed overheen te kunnen spannen.


Niet meer zo lenig in de knieën als het wel geweest is.

Hieronder een foto van Gerrit waar hij de boontjes plant. Van die boontjes heeft hij nog de hoogste verwachtingen en hij vindt ze heerlijk. Boontjes en bieten die doen het altijd zegt hij dan. Helaas...in onze voedingswijze zitten geen bieten want die groeien in de grond en wij eten van boven de grond.






Twee bakken met courgettes

Spinazie

En nog een overzicht foto


In Mariestad heb ik ook nog stof gekocht voor een soort van kussen. Misschien wel een kussen dat me gaat helpen om onze hond Fynn van zijn kattenfobie af te helpen. Blootstelling aan het gevreesde object doet de angst namelijk uitdoven. Wel dat hoop ik nu maar want Fynn geeft met zijn gekerm (wanneer er een kat in de buurt is) echt het verkeerde voorbeeld aan onderstaande hond die blaakt van activiteit.

Inmiddels is het weer vrijdag! Voor een ieder die een vrij weekend heeft, geniet ervan en voor allen...blijf gezond!

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten