zaterdag 18 april 2020

Een Robijnen huwelijk

Het Robijnen bruidspaar

Het was dan wel niet Athene, met alle kinderen (onze vier en partners bedoel ik daarmee) om ons heen, maar Tiveden en zonder kinderen. Een huwelijksdag die geheel anders verliep dan gepland. Heel erg jammer dat onze feestelijke reis naar Griekenland niet door kon gaan vanwege de toestand in de wereld. 
Daar kun je lang over treuren maar dat hebben we niet gedaan. Voor nu staat het voor oktober in de planning en als dat niet door kan gaan dan zien we wel weer.

De bruidstaart


We hadden vandaag een erg rustige dag, zonder feest en zonder visite. Vanochtend vroeg waren Femke en Louis de eersten en heerlijk om even wat bij te kletsen.
Na het ontbijt zijn we naar Tiveden gereden. Het was prachtig zonnig weer, veel mooier dan op onze trouwdag zelf waarop het regende. 
Onze fotoreportage is eigenlijk mislukt.... Mijn vader zou de fotograaf zijn, fotografie was zijn grote hobby maar vlak voor ons huwelijk raakte hij ziek waardoor mijn broer zijn taak moest overnemen. Zo kon het gebeuren dat er een verkeerd filmrolletje voor de foto's werd gebruikt waar bijna niets op te zien was. Ik heb nog weer even naar de foto's gekeken en heb toch nog een respectabele foto kunnen vinden. Hierbij dus het bruidspaar 40 jaar geleden:

Gerrit en Johanna 18 april 1980
De trouwjurk was destijd door mijn moeder gemaakt, ik had ook iets geleends en dat was het kettinkje dat ik droeg. Dat had mijn moeder ook gedragen op haar eigen trouwdag. Dat vond ik destijds een mooie gedachte en nu overigens ook nog.

Een mooie foto vind ik zelf is ook die met mijn beide ouders. Mijn vader is niet lang daarna, na de geboorte van onze Henk, overleden.

Oebele en Grietje Eizenga-Westra 18-04-1980
En er is ook nog een foto met onze eerst whippet ' Moarke' en de hond van mijn ouders 'Ruby'.


Vandaag dus in Tiveden een heerlijke wandeling gemaakt. Het was er al veel drukker dan in de afgelopen winterperiode. Daarin liepen we er meestal alleen nu waren alle recreatieplekken alweer bezet. Wij zijn met een grote boog om de andere bezoekers heengelopen omdat ik gisternacht ziek werd. Vandaag voel ik me overigens weer helemaal kiplekker.


Tiveden Ösjönäs

Voor mij de eerste lammeren dit jaar

Vandaag zag ik ook de eerste lammetjes, ze liepen in een weiland samen met andere schapen en kippen, een prachtig gezicht.
Weer thuisgekomen vonden we onderstaande prachtige bloemen bij ons op de stoep. De bloemist in Karlsborg had ze bij ons gebracht en bijzonder was dat het kaartje erbij in het Frysk was geschreven. 


Dat maakt de dag extra feestelijk, twee mooie bouquetten in huis.
Na onze wandeling hebben we samen de Geraniums in potten geplant en her en der om het huis heen een mooie plek gegeven. Zo begint het er al helemaal mooi vrolijk en voorjaarsachtig uit te zien.

In elk geval hebben we een mooie robijnen huwelijksdag gevierd in een tijd die niemand licht zal vergeten.

We wensen een ieder een fijne voortzetting van het weekend en een goede gezondheid toe!

Wordt vervolgd....


2 opmerkingen:

  1. Fan herte lokwinske! In leuke blogpost mei moaie foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...en moarke sjocht wol hiel erg tuk op jim trouwfoto!

    BeantwoordenVerwijderen