donderdag 16 april 2020

Boodschappen

Het zaaigoed staat er zeer goed bij zo voor het zuidraam in de eetkamer. Alles groeit als kool en met name de courgettes zijn al zeer groot en fors geworden en kunnen zeer binnenkort de grond in. Ik wacht hiermee nog eventjes totdat er geen nachtvorst verwachtingen meer zijn.

Een overzicht van alle bakken

Dit zijn de spruitjes

Dit zijn de paprika plantjes gewonnen uit het zaad van een geconsumeerde paprika

Dit zijn de Broccoli plantjes



En dit is een close-up van de courgettes.

een week terug heb ik lente uitjes gekocht in de supermarkt. Die kostten me geloof ik zo ongeveer vier euro. Ik heb de worteldelen gewaard en een nacht in het water gezet en daarna ook in de zaaigrond geplant. Ergens heb ik gelezen dat wanneer je de worteldelen in de grond zet er weer nieuwe lente uitjes uitgroeien. Ik ben super benieuwd of dit ook gaat lukken. Ook deze plantjes heb ik voor het zuidraam gezet.



Ja verder beleven we niet veel. Vandaag moesten we boodschappen halen, af en toe moet dat gebeuren omdat de voorraadkasten leeg raken. We zijn naar Skövde gereden omdat we daar ook een bestelling van Gerrit af moesten halen.
In de Coop hebben we ecologisch spek gekocht en daarna moesten we nog even naar de ICA voor de koffie. Daar heb ik ook even een foto gemaakt van de situatie voor de kassa.



Je ziet dat er zeer goed staat aangegeven dat je afstand moet houden met strepen op de vloer. Voor de kassa denken de meeste mensen daar dus ook wel aan. Maar in de rij waar wij stonden was er een oudere mevrouw van over de zeventig, die wel heel dicht op haar voorganger stond met haar mandje met boodschappen. Wij namen afstand en toen die mevrouw bij de kassa aankwam ging ze weer zeer dicht op haar voorganger staan en keek ze achterom om tegen ons te zeggen dat we konden aansluiten. Dat deden wij natuurlijk niet, wij bleven op onze streep staan. De kassa medewerker zei vervolgens tegen haar dat ze achteruit moest gaan om zo afstand te houden en benadrukte nog dat dit de regels zijn in de winkel. Dat vond ik eigenlijk erg goed van die medewerker. De mevrouw schudde meewaardig haar hoofd en gaf er blijk van het allemaal maar nonsens te vinden. Toch ging ze gelukkig een beetje achteruit. Maar nog steeds hoofdschuddend en met een meewaardige lach op haar gezicht.
Overigens is deze mevrouw niet de enige in de winkel. Terwijl we boodschappen halen moeten we er zelf erg om denken op 1.5 tot 2.0 meter afstand van de ander te blijven. Vele anderen denken hier niet zo aan
. Jammer want het wordt wel meer en meer benadrukt dat dit belangrijk is.


In de laatste winkel van vandaag, de plantenwinkel, hadden we geen moeite met de anderhalve meter. Er was bijna niemand in de winkel aanwezig. We hebben een aantal Geraniums uitgezocht die we morgen in potten gaan zetten en Gerrit kocht er een prachtige bos bloemen voor ons jubileum a.s. zaterdag. Zo krijgt die dag toch nog een feestelijk accentje.



De Corona standen van vandaag. Ik begin even met de situatie in onze provincie. Daar waren gisteren ongeveer 1000 bevestigde besmetting en vandaag 1242.
De cijfers voor Zweden waren gisteren 11.927/1203  en voor vandaag 12.540/ 1333. We zijn nog niet over de top heen.


Dit was het dan weer voor vandaag. Wordt vervolgd....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten