zaterdag 5 februari 2022

De badkamer XV.... klein klusje met een groots resultaat


Dit is dan weer iets geheel anders dan klussen in de badkamer. We hebben een kampeerbedje gekocht en een aankleed kussen want binnenkort gaan we met F, L en J en met S en Fr. een reisje maken naar het noorden. Niet helemaal naar het noorden van Zweden want dat is een wereldreis maar ietsje naar het noorden. En dan hebben we een bedje nodig en een aankleed kussen. Dat zijn de basisvoorwaarden voor dit reisje en we hebben ze nu in huis. De reiswieg kunnen we op diverse hoogten instellen en dat is handig voor de rug. Dan hoef je niet zo diep te tillen. Julian is namelijk een zwaargewicht geworden :-)Bovendien kan het reisbedje worden gebruikt als box en ook dat is fijn. Zo wordt Julian niet door alle honden afgelebberd. Wij gaan als pake en beppe heel goed op hem passen. Dat spreekt voor zich. Ik hoop nu maar dat hij ons leuk gaat vinden. We doen ons best tijdens de telefoongesprekken met beeld maar of hij  ons dan ook werkelijk ziet dat is me een raadsel. We bellen overigens wekelijks met alle vier de nieuwbakken ouders want we zijn heel benieuwd hoe het allemaal gaat. Julian en Emke ontwikkelen zich prima. Julian kan zich al omrollen en Emke doet heel erg haar best om haar hoofd op te tillen. Beide baby's kletsen hun ouders de oren van het hoofd. De ouders hebben mij verzocht geen foto's van de kinderen op mijn blog te plaatsen en dat snap ik heel prima. Dat doe ik dus ook niet. Maar wij krijgen bijna dagelijks foto's toegestuurd en daarvan genieten Gerrit en ik met volle teugen. We zijn onmetelijk trots op onze beide kleinkinderen. Mijn hart maakt elke keer een sprongetje als ik ze zie.

Onze dag begon vandaag niet met een wandeling maar met een boodschappenlijstje. Bij ons in Zweden zijn de winkels op zaterdag namelijk niet de hele dag open. Vaak even in de ochtend maar na het middaguur sluit de boel. Daarom zijn we na het ontbijt direct de auto ingestapt voor een ritje naar Karlsborg. We moesten bij de byggvaror (bouwhandel) wat balkjes en CLS-en halen en schroeven en in ons dorp bij de ICA de afgeleverde pakketten die boven op de foto staan en een aantal boodschapjes.

Bij thuiskomst hebben we Louis gefeliciteerd met zijn verjaardag en bijgekletst en daarna zijn we gaan wandelen met de honden (het was geloof ik omgekeerd maar dat doet er niet toe). Het was toen stralend mooi weer. 

Een probleemhoekje

Weer thuisgekomen hadden we zin in het klusje van vandaag. Het sluiten van één van de toegangen naar de badkamer. We hebben er drie in totaal. De eerste is de normale toegangsdeur, de tweede is de kastdeur en de derde is de opening naar slaapkamer IV. Die laatste hebben we vandaag gesloten want uiteindelijk hebben we maar één toegang nodig.


De aangeschafte balkjes hebben we omgezet in een raamwerk in de opening naar de slaapkamer. Dat was niet echt een grote klus. Daarna heeft Gerrit de Multiplex plaat verzaagd op de juiste afmetingen en met de juiste hoeken (want die waren niet allemaal haaks) en na wat passen en meten en schroeven zat de plaat erin. Een klein klusje met een groots resultaat vandaag. Ook wel eens leuk en goed voor de motivatie.


De binnenkant moeten we nog verder afwerken maar dat komt nog wel. Zo hebben we ons doel voor deze week gehaald :-) (voor zover we doelen hebben).

Na afloop van dit klusje heeft Gerrit de laser nog even in de badkamer gezet om te kijken hoe de balken van de achterwand lopen. Wel je moet er je best even voor doen maar als je goed kijkt dan zie ze de verticale lijn precies op de rand van de dikke plank lopen. Dat is een goed teken! Dat hoekje geeft ons een kleine 20 cm extra ruimte op de plek waar de twee douches komen. Die douches komen achter een glazen scherm van 120 cm plus dan de extra ruimte van 20 cm in het hoekje naar de slaapkamer dat wordt een kleine 140 cm en dat geeft net voldoende ruimte voor de twee douches (2 x 70 cm). Daarmee zijn we heel blij.


Het is de bedoeling dat we de afsluiting aan de slaapkamerkant nog wat gaan opleuken maar eerst gaat de aandacht uit naar de binnenkant van de badkamer. Wel heb ik de slaapkamer weer op orde gemaakt. Alles goed uitgeklopt en afgezogen  en de kamer schoongemaakt. Dat vertrek is nu bijna weer op orde. Ik wil namelijk niet al te veel vertrekken in een bouwput-staat hebben, dat houd ik niet vol. Volgende week zullen we onze aandacht uit laten gaan naar het verplaatsen van het luik dat toegang geeft naar de zolder. Dat is een ingreep die consequenties heeft voor de allrum (de overloop die er nu na elke klusdag weer maagdelijk uitziet). Dat zal met ingang van volgende week wel ietsje veranderen vermoed ik.

Heb morgen allemaal een fijne zondag en rust lekker uit en ontvang een hartelijke groet van Gerrit en mij!

Wordt vervolgd....



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten