vrijdag 27 augustus 2021

Praten praatte, heeft gepraat/ att prata, pratade, har pratit en een aneurysma onderzoek en een bilprovning maar dan in een andere volgorde

Daar gaan ze weer maar wat hadden we het fijn en gezellig met elkaar! Hoezeer merk je ook dat je elkaar hebt gemist in die lange Corona periode. Een paar dagen geleden schreef ik al op mijn blog dat het fijne van het hebben van alle twee de vaccinaties is dat we weer contact met andere mensen kunnen en durven aangaan. We hadden voor gisteren in de namiddag afgesproken met Th en L. Vanaf het moment van aankomst was het weer als vanouds! Wat hebben we gepraat, de hele twee jaar dat we elkaar niet in levende lijve hebben gezien hebben we in één avond en één ochtend bijgepraat. Er kwam geen einde aan. Ondertussen een beetje peuzelen van de eenvoudige maaltijd die ik gisteravond tussen de bedrijven door had klaargemaakt. Heerlijk om elkaar weer te zien en lief maar ook leed met elkaar te delen.





Met een vol hart zwaaien we ze hier weer uit. We hopen echt dat een volgend weerzien niet weer zolang op zich laat wachten, maar in deze tijd weet je dat nooit. Het leven is waardevol, het hebben van vriendschappen ook en het beleven van die vriendschappen is nog waardevoller!

We hebben zo intens met elkaar zitten praten dat het lastig was de knop uit te zetten de afgelopen nacht en dat zal wel niet alleen voor mij hebben gegolden denk ik. Vannacht de schade maar inhalen. Na het vertrek hebben Gerrit en ik (met gevolg) eerst maar even gewandeld. Het is vandaag niet echt mooi weer, het positieve eraan is dat het bijna helemaal droog is.


Onze boer wrijft zich in de handen. Hij heeft het gras mooi droog in zijn rollen gekregen en hij heeft een rijke oogst. Gras met allerlei bloemen, ik hoop dat zijn koeien het lekker vinden en er goede melk van produceren. Dat laatste kunnen we niet checken, we drinken geen melk.

Gisteren hadden we een drukke dag al zeg ik het zelf. Al vroeg moesten we weer naar Skövde. Daar gingen we boodschappen halen voor het avondeten, we hadden die dag een technische controle van onze auto (hij kwam met vlag en wimpel door de test) en Gerrit moest voor een buikaorta onderzoek. Dat laatste is een onderzoek dat aan alle mannen van 65 jaar wordt aangeboden. Bij mannen is het risico op een  Aneurysma of scheuring van de vaatwand van de buikaorta blijkbaar groter dan bij vrouwen. Wij (vrouwen) krijgen dit onderzoek niet aangeboden. Wij moeten met onze borsten op stap. Gerrit moest voor dit onderzoek naar het ziekenhuis in Skövde. Eigenlijk had hij al in april gemoeten maar die afspraak hebben we verplaatst omdat het ziekenhuis toen rijkelijk gevuld was met Corona patiënten. Voor ons was het toen een plek waar we liever niet naartoe wilden gaan als het niet strikt nodig was. Toen Gerrit gisteren voor de techniek van lichaam en auto op stap was heb ik even alleen door het winkelcentrum geslenterd. Dat vond ik heerlijk. Even op mijn uppie door de schappen lopen. Ik heb een paar aankopen gedaan. Op twee aankopen had ik 30 % korting zodat ik er ook nog iets aan heb verdiend :-) (als je zo redeneert komt het namelijk wat op je toe, wat een fijn gevoel is wanneer je geld voor jezelf hebt uitgegeven.) Overigens was de uitslag van het onderzoek helemaal goed.

Gerrit heeft vanmiddag nog het gras gemaaid. Het was niet echt grasmaaiweer want de boel was nat en er viel zo nu en dan een drup maar het resultaat is prima. Zo kan het er weer even tegen en kunnen we weer een item van ons lijstje wegstrepen. Dat moet ook want binnenkort reizen we af naar Nederland. Zelf heb ik ook puntjes van ons lijstje weggewerkt, ik heb twee broden gebakken en de was gedaan. We komen verder. Morgen gaan we even naar Hjo.

Wel tot zover dan weer, ontvang een hartelijke groet van ons en..

Wordt vervolgd.......




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten