vrijdag 6 augustus 2021

Met Bosse naar Nora

Na een week met veel visite zijn we nu even met Bosse op stap. Overigens heel gezellig die visite. Gisteren hadden we de andere vakantieburen uitgenodigd, Th. en A en die komen uit Duitsland. Ze gaan al bijna weer terug zodat het nog net even kon, die visite dan. Heel gezellig gistermiddag. Het leuke is dat we Zweeds met elkaar praten, dus geen Duits. Mocht het overigens in het Duits gaan dan zou ik niet veel bijdragen aan het gesprek, mijn Duits is geheel verdwenen nu ik Zweeds heb geleerd. Voor hen is het ook een leuke oefening, zoveel Zweeds praten zij ook niet als ze in Zweden zijn.
Nu dus weer een paar dagen in de rust. We hadden vandaag een heerlijk ritje van Undenäs naar iets ten noorden van Nora. Daar staan we nu op een kleine camping aan het Usken meer, heel mooi aan het water.





De grootste vakantiedrukte is nu weer voorbij en het wordt alweer ietsje rustiger op de campings. In juli gaan we niet weg, dat is niet te doen.

Rond vijf uur kwamen we op de camping aan, we hebben eerst lekker rustig aan de waterkant gezeten. Kopje koffie, iets lekkers erbij (nog over van de visite) en toen de honden lekker rustig waren hebben we nog een kleine wandeling gemaakt. We ontdekten een klein eindje verderop nog een camperplek aan het water. Ook daar hadden we kunnen staan. Er stond één camper en de plek was aangekleed met allemaal buitenzitjes. Verder geen voorzieningen maar wel een prachtige locatie.



Gerrit dacht nog even te gaan zitten maar ik had geen zin om met mijn benen in het lange gras te zitten. Ik heb deze week al twee niet ingegraven teken van mijn benen geplukt, dat is wel even genoeg.

replica, geen echt oude runesteen

Dit is de omgeving van de hyttan's. Veel namen van dorpjes in deze omgeving hebben hyttan als uitgang zoals bijvoorbeeld 'Garphyttan'. Een hyttan is een smeltoven voor metalen of glas. 


Voor de derde dag op een rij hebben we vandaag prachtig weer, lekker warm ook. Morgen gaat het geloof ik regenen, we zullen zien. We zitten in elk geval lekker droog.

Ontvang een hartelijke groet van ons en wordt vervolgd.......







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten