maandag 2 augustus 2021

Auto klaar, de hertenjager en de boodschappen


Tusan - Verrek

Ännu - weer

matkanal- kookkanaal

Mikrovågsugnen - magnetron
















Soms lees ik op het Zweden Forum (FB) wel eens dat de Zweden geen humor hebben. Vandaag kwam ik er deze post tegen van het Bureau Zweeds leren (een instituut in NL dat cursussen Zweeds aanbiedt). Ik moest er smakelijk om lachen en hoop dat het geen voorbode is voor hoe Gerrit en ik over tien jaar in onze keuken zitten :-)

Voor nu gelukkig nog niet. Vandaag hebben we drie hoofdactiviteiten gehad. Half tien vanochtend reden we naar camping Stenkällegården in Tiveden. Niet voor een gezellig bezoekje maar omdat de reparatie van de auto van mijn nichtje en haar man klaar is. Ze hebben inmiddels ook zin om weer verder te trekken en daarom zijn we zo vroeg mogelijk vertrokken. In Mariestad stond de auto al klaar. De monteur (baas van de zaak) die de reparatie heeft uitgevoerd was per vandaag met vakantie. We verdenken hem ervan de reparatie in het weekend nog te hebben afgerond. We werden ontvangen door een zeer vriendelijke man die de hele grote nota nog eens met ons doornam en ons in de werkplaats ook nog eens liet zien waarom die reparatie nodig was. We zagen dat er een stuk metaal was weggeslagen uit de brandstofpomp en dat de metaalsplinters nog in de brandstofpomp te zien waren. De oude brandstofpomp is meegenomen om er nog eens naar te kijken. De man vertelde nog dat het tanken van te droge diesel soms de oorzaak is van zo'n probleem, niet de leeftijd van de pomp. Tweemaal eerder heeft zijn garage zo'n reparatie uitgevoerd bij een andere Honda en bij een Audi. Maar nog nooit voor de prijs die er nu voor berekend is. Dat was echt een scherpe prijs zo vertelde hij ons met een glimlach. Dat had de garage in NL (waarmee contact was geweest) ook al gezegd. Hier zie je de auto weer wegrijden op weg naar vakantiepret, dat hopen we van harte.



Toen alles bij de garage was afgehandeld zijn wij boodschappen gaan halen. Daarvoor gaan we meestal naar de COOP in Mariestad. Maar vanochtend waren we blijkbaar iets te vroeg omdat de helft van de artikelen die we zochten nog niet in de schappen te vinden was. Daarom de helft bij de COOP en de andere helft bij de ICA. We zijn een beetje vroeg in de week ook want we doen meestal onze boodschappen op donderdag. Maar morgen krijgen we visite voor koffie en een drankje en een hapje en daarvoor hadden we wat dingen nodig. In Mariestad sloegen wij dus twee vliegen in één klap.

Toen we weer thuis aankwamen kwam de regen weer met bakken uit de lucht vallen. We zijn eerst maar even in de auto blijven zitten anders waren we de drie meter die we moesten lopen om in huis te komen zeiknat geregend. Wat een bui!

Na de thee hebben we het hondenvolk uitgelaten. Nu het met mijn voet zo goed gaat hebben we een heerlijke lange wandeling gemaakt van 10.000 stappen en in een lekker tempo gelopen; ik heb ervan genoten! Dat was echt heel lang geleden dat ik frank en vrij door de velden kon stappen. Dat het nu ineens zoveel beter gaat, dat is echt een heerlijk gevoel. Heb ook totaal geen reactie op de wandeling gekregen. Wat overigens ook heel bijzonder was, was het gedrag van Gösta. Anders is hij nog wel eens de belhamel tijdens de wandeling maar vandaag heeft hij zich uitstekend gedragen. Hij kreeg van ons een 10!! met een + erachter. De hele wandeling heeft hij mooi naast mij gelopen met een slappe lijn. Het ging zelfs goed bij de paarden en ook toen we nog ergens een andere hond moesten passeren. Wanneer het even een beetje spannend dreigt te worden, houd ik een brokje voor zijn neus. Het ruiken maakt dat zijn focus dan niet naar de afleiding gaat maar naar het brokje en hij daarmee rustig kan passeren. Dat is voor hem maar ook voor mij veel beter. Eigenlijk gaat het de laatste vier wandelingen al heel goed. Maar gisteren bijvoorbeeld kwam hij plotseling oog in oog te staan met twee reeën die uit het niets uit de bosjes kwamen opzetten. Dan heb ik echt wel weer even mijn handen vol aan onze hertenjager. Maar vandaag dus helemaal prima, Hulde Gösta! 

Morgen gaat 'het weer' geloof ik weer ietsje beter worden, ik hoop het! Maar eens kijken wat de dag van morgen weer gaat brengen. 

Ontvang een hartelijke groet van ons en wordt vervolgd.......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten