zaterdag 21 augustus 2021

Het luie zweet eruit

Zo....het luie zweet is er weer uit. Vandaag hebben Gerrit en ik hard gewerkt in de tuin. We hadden er prachtig weer bij. Al het gras is gemaaid en opgeveegd en alle kantjes zijn getrimd en ik heb met de handmaaier de greppels en het stuk gemeente grond voor ons huis gemaaid. Dan maai ik ook altijd het gras tussen de heesters die aan de voorkant van ons huis staan. Het ziet er nu weer super verzorgd uit.


Na het maaien heb ik de hele oprit onkruidvrij gemaakt met de schoffel en alle bladeren aangeharkt. Zo ongemerkt waait er al weer heel wat blad uit de bomen. Na het schoffelen van de oprit heb ik sporen getrokken met een speciale hark die we daarvoor hebben. Die hark verdeeld ook het grus weer gelijkmatig over de oprit. Die sporen vind ik altijd mooi staan. Ze zitten er allen niet erg lang in want Gerrit banjert er zo doorheen en de honden ook. Maar toch....even stond het mooi!

Na onze avondmaaltijd heeft Gerrit de sauna opgestookt. Vaak doen we dat in het weekend, door de week komen we er niet aantoe. Ik vind een saunabad ook wel een zaterdagavond activiteit. In Nederland gingen we ook wel eens naar de sauna en dan altijd op de zaterdagmiddag en de zaterdagavond, heerlijk was dat.  Ook hier genieten we ervan. We doen altijd drie sauna-gangen. Tussendoor zitten we in de ton met koud water, iets wat ik heerlijk vind, de laatste sauna-gang kunnen we stomen, we hebben namelijk een waterreservoir in de kachel. Door het stoken van de kachel gaat dat water koken en geeft bij de laatste gang stoom. Natuurlijk doen we ook opgietingen met een geurtje. Buiten hebben we ook een douche en na de derde gang kunnen we ons lekker even buiten afdouchen. Tussen de saunagangen door zitten we voor onze sauna op een bankje in de avondschemering over het Vångdalen uit te kijken met een flinke kop thee. We horen dan ook van alles, wild dat je overdag niet ziet maar wat er wel is. 

De kraanvogels heb ik vandaag niet meer gehoord, gisteren nog wel, in de vroege ochtend. Ze waren al een poosje aan het verzamelen en het kan best zijn dat ze nu vertrokken zijn. Zuid Spanje, daar overwinteren ze.


 Ik ga nog eventjes lezen in 'De Ommegang'.

We wensen jullie allen een heel fijne zondag toe.

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten