vrijdag 30 april 2021

De donderdag voor de vrijdag

Gerrit had beloofd dat het vandaag de hele dag zonnig zou zijn! Toen ik echter vanochtend de gordijnen opende zag ik een grijze lucht, geen blauw te bekennen. Beneden aangekomen zei ik tegen hem dat hij mooi weer had beloofd. Het antwoord was dat ik voor klachten bij het klachtenloket moest zijn. Ja wat kun je daar nu mee :-)



Het was koud, eigenlijk de gehele dag.  Al tijdens de wandeling waaide de wind door mijn vest heen. Weer thuis aangekomen voelde ik me een beetje verkleumd en was ik blij dat Henk even belde. Zo konden we even iets langer in de lekkere warme keuken zitten (want Gerrit stookt elke ochtend de kakelugn nog even op gelukkig). Na het kletspraatje gingen we toch echt naar buiten. We zaten immers nog half in een klusje. Het geven van een grote beurt aan onze witte tuinset. Vannacht was het hout goed gedroogd en kon ik dus zonder problemen de verfkwast ter hand temen. Ik had nog fijn een emmer nieuwe Jotun verf in de kleur 'melkwit' die vroeger 'eiwit heette. Gerrit moest nog even door met de voorbereidende werkzaamheden wat betreft de tafel en de bank. 
Maar oh oh wat was het koud daar achter huis na een poosje ben ik naar binnen gelopen om nog een paar extra sokken aan te trekken, want het waaide me door mijn crocsen heen. Heb ook maar een paar handschoenen aangetrokken en mijn dikke trui bij de broek ingestopt om zo mijn lijf iets beter te isoleren.



Eentje die het niet koud had was onze Gösta. Hij vindt het reuze interessant dat wij in zijn speelveld staan te klussen. Hierdoor vergeet hij soms zelfs op de buurman te blaffen. Nu ik naar de foto van hem zit te kijken zie ik veel duidelijker dan in het echt dat hij veel donkerder wordt. Hij lijkt met de jaargetijden mee te kleuren. Toen het winter werd kreeg hij een grijze vacht met vrij lang haar, maar nu in het voorjaar wordt zijn vacht weer veel zwarter. Het ziet er nu wel een beetje koddig uit met de grijze schouders en dijen.


Eerlijk is eerlijk....het was nog een hele klus schilderen vandaag maar nu ziet het er allemaal weer prachtig wit uit. Wat zal dat lekker zitten straks als het zonnetje heerlijk schijnt zodat we er lekker warm van worden.



We moeten ons ameublement nog in elkaar zetten, daarvoor moet de verf eerst nog wat uitharden. De rugleuning van de stoelen zijn verstelbaar maar bij het afmonteren brak er een stelknop af. Ik heb op internet al even gezocht of je die nog kunt bij bestellen maar ik kon ze niet meer vinden. Hiervoor moet Gerrit een andere oplossing bedenken vrees ik. Half zeven vanavond hadden we de klus geklaard waarna ik met mijn refurbished nieuwe telefoon aan het werk kon gaan. Een nieuwe vond ik deze keer te duur. Ik heb nu een Iphone 8 van 64 MB. Ik doe er verder niet heel veel meer mee dan foto's nemen en appen en bellen (het laatste zo weinig mogelijk want ik houd niet van bellen), (ja...wel met de 'kinderen' en vrienden dat vind ik heel leuk maar niet in het algemeen). Er is trouwens één telefoontje dat ik heel graag wil hebben en dat is die met een uitnodiging voor de vaccinatie :-). Mijn telefoon ziet eruit als nieuw, er zit geen krasje op en hij is nu volledig functionerend. Ik had hem al eerder ontvangen maar bij het eerste telefoontje met Henk, bleek de microfoon onder niet te functioneren. Ik heb hem dus weer teruggestuurd (twee jaar garantie) en vandaag kreeg ik hem weer retour. Nu doet hij het prima!! De tijd zal het leren of het een goede keuze is geweest. Qua prijs wel in elk geval.

Zo dit was het weer! Ontvang een hartelijke groet van ons!

Wordt vervolgd.....

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten