dinsdag 3 september 2019

Vandaag is het wat een andere dag.....

Vandaag zijn Gerrit en ik verdrietig! Dat is niet erg, verdriet is een emotie die bij het leven hoort en  die ontstaat wanneer er iets gebeurt wat je raakt. Net zoals bij alle andere emoties kun je ook deze maar beter toelaten. Dat doen we door er af en toe kort over te praten zo onder de koffie en de thee. Om niet te worden overmand zijn we ook wat bezig, dat maakt dat ons aandachtsfocus even een andere richting neemt en zo blijft het goed hanteerbaar, zonder dat we eraan voorbij gaan want dat zouden we niet willen.
De reden van ons verdriet laat ik in het midden. Dat is een stukje privé.

Waar we dan mee bezig waren vandaag, wel ook dat viel tegen omdat Gerrit tijdens het aantrekken van zijn hemd de rug even in een verkeerde houding boog. Het grootste deel van de dag heeft hij wat rustig aan gedaan en wat administratieve taken afgerond, vanavond hebben we samen nog een beetje geknutseld in de garage.

Ik ben wel zo'n beetje de hele dag bezig geweest en wel met het kozijn van de voordeur. Ik was al druk aan het afkrabben, met een hoofd vol gedachten, toen ik eraan dacht om het ook even te documenteren.
Het kozijn van de voordeur daar zitten vele lagen verf op, witte en groene. Ik brand het eraf met een föhn en dat gaat wel goed. Op deze eerste foto nog even een stukje met en zonder verf, voor de beeldvorming.
 Eerst heb ik de binnenkant helemaal weg gekrabd, daarna het buitendeel van het deurkozijn gedaan.

 Dat gaf een flinke rotzooi in de hal, maar gelukkig hebben we nu weer stofzakken voor de grofvuilzuiger en dan is het ook weer snel opgezogen.
 Na het krabben de boel goed geschuurd en deze keer ook de drempel meegeschuurd. Het kozijn heb ik helemaal in de plamuur gezet omdat er veel onregelmatigheden in zitten.


 Later heb ik het buitendeel van het kozijn rood geverfd en het binnendeel in de witte grondverf gezet.

 De drempel heeft een  hardwaxolie laagje gekregen. Het rood moet nog een keer en het wit moet nog worden afgeschilderd maar ik vind het zelf al erg opgeknapt.

Ondertussen heeft Gerrit onze vakantieburen uitgenodigd voor een kopje koffie, dit terwijl ik al weken niks in mijn huishouding heb gedaan.....Daarom aan het einde van de dag de woonkamer en de eetkamer maar schoongemaakt want tijdens het werken aan het kozijn zuidmuur vloog het schuurstof namelijk allemaal naar binnen omdat de zuiderwind erop stond en de ramen eruit waren. Ook het halletje weer wat toonbaar gemaakt maar daar moet ik nogmaals schuren dus die netheid is van tijdelijke aard.

Vandaag is mijn blog weer een beetje een opsomming geworden, de creativiteit komt een andere keer wel weer.

Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten