woensdag 5 mei 2021

Pfizer op 5 mei

Heel erg veel valt er niet te vertellen vandaag. Toch schrijf ik even een blogje omdat vandaag de 5e  mei de dag van de bevrijding, mij de vaccinatie bracht. In Karlsborg vindt de vaccinatie plaats in een sporthal in de Vesting. De vesting daarover heb ik veel eerder al eens een blog geschreven, heb je interesse dat kun je dat hier en hier lezen.

Afgelopen zaterdag werd ik gebeld en ik kreeg een afspraak voor 5 mei om 14.35 uur. Wat was ik opgelucht dat het nu eindelijk zover is. Gerrit was me twee weken terug al voorgegaan en heeft inmiddels denk ik wel antistoffen opgebouwd. Ik moest me net als hem vervoegen bij de sporthal en hij kon me even uitleggen waar ik moest zijn. Moeilijk was dat overigens niet te vinden want het stond goed aangegeven en er was goede parkeermogelijkheid.


Voor de vaccinatie moest ik een formulier met een aantal vragen en mijn antwoorden daarop meenemen. Vermoedelijk wordt mijn vaccinatie aan de hand van mijn persoonsnummer op een later moment in mijn medisch dossier weergegeven.
Leuk was dat toen ik binnenkwam en me had gemeld er al een verpleegster naar me stond te wuiven. Ik dacht nog even die heeft er zin in :-). Ik loop naar haar toe en zag toen pas dat het Eva van de weefclub was. Dat vind ik nu nog eens leuk om ook nog door een voor mij bekende persoon geprikt te worden. Tijdens de vaccinatie praat Eva honderd uit en het hele gebeuren is zomaar achter de rug. Ik kreeg nog een formulier mee met een datum voor de herhalingsvaccinatie en een kaartje waarop de huidige vaccinatie staat vermeld. De herhaling is, eventjes zo uit mijn hoofd, 18 juni geloof ik. Een verre vakantiereis zal het dus wel niet worden want Gerrit moet begin juni op herhaling. Maar dat is natuurlijk maar bijzaak. Voor nu ben ik echt super gelukkig dat het nu zover was. Ik voel me bevrijd op bevrijdingsdag.


 De foto's heb ik natuurlijk niet genomen toen ik er was, het zijn foto's uit de media. Zelf moest ik naar station 2 en na de prik kon je even plaatsnemen op de stoelen helemaal achter in de hal. Dat deel heb ik even overgeslagen. Ik ben nooit zo reactief op dit soort zaken. Ik voel me prima, heb geen noemenswaardige klachten tot op dit moment, alleen iets vaker een opvlieger. 

Ik zit in groep 3 dat is de leeftijd van 60 tot 65 jaar. Binnenkort wordt ook groep 4 opgeroepen, volwassenen van 18 tot 60. 

Ik kreeg overigens net als Gerrit Pfizer.


Ontvang een hartelijke groet van ons en wordt vervolgd........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten