dinsdag 11 mei 2021

Een dagje Örebro

Vandaag zijn we naar Örebro geweest. Ik had daar een paar boodschapjes te doen voornamelijk in de Ikea. Ik wilde nog een groen dekbedovertrek aanschaffen, net zo een als die ik al heb en die heel goed bevalt. Ondertussen ben ik er achter dat dekbedovertrekken in een mooie kleur groen een zeldzaamheid is. Die van de Ikea die komt er nog het beste uit. Een mooie stevige katoen, ietsje grover geweven, die goed aanvoelt. Ze hebben slechts een nadeel, de onderkant is aan weerskanten voor de helft dichtgenaaid. Bij het verschonen van het bed, iets wat wij meestal gezamenlijk doen, lig je dus om beurten languit op het bed want de ene keer trekt de één aan de opening om het dekbed erin te krijgen en vervolgens de ander want je staat immers elk aan een kant. Ik heb nu bedacht de onderkant met een tornmesje open te maken. Zo kunnen we weer in goede harmonie ons bed verschonen.


Olijfgroen licht met een donkere streep, dat is denk ik de beste omschrijving van de kleur. Gerrit zag dat deze hoes uit de collectie wordt gehaald en adviseerde me om er gelijk maar twee te kopen. Thuis heb ik er ook al eentje dus nu hebben we er drie en dat is voor het leven genoeg dekbedovertrekken passend bij onze slaapkamer. Dat is een erg geruststellend idee.

We zijn ook nog even bij de Bauhaus naar binnen gelopen om daar te kijken naar een verticuteer machine. Wel dat is hem niet geworden. De elektrische machines die lijken ons te licht voor onze grasmat en eentje met een motor die hadden ze niet. Wel in de verhuur maar dan kost die per dag 50 euro en daar moet je dan in ons geval ook nog eens twee keer een uur voor rijden voor het halen en ook weer voor het brengen. Wij zullen hem zeker twee dagen nodig hebben. We hebben nu maar besloten het gras gewoon weer te gaan maaien en hebben het beslis moment met betrekking tot het mos in het volgende kalenderjaar neergelegd. Een meerjarenplan dus.
Wat we bij de Bauhaus vergaten en bij de Jula in tweede instantie vonden was een goedje voor het raam van de camper. Tot op dit moment is er ons nog geen reparatie aangeboden. We wachten met spanning af wanneer dit komt :-). Mijn schoonzus Minke adviseerde mij een goedje dat je op je raam kunt doen waardoor het water er niet op parelt maar eraf loopt waardoor het zicht veel beter blijft. Een soort van noodoplossing voor als je geen raamwissers hebt. Ik moest even een foto nemen van het etiket om het te kunnen lezen. Hebben jullie dat nu ook wel eens dat de gebruiksaanwijzing of de ingrediënten zo klein staan vermeld dat je het niet kunt ontcijferen. Wel ik heb het vaak en neem dan even een foto zodat ik de letters op mijn telefoon even uit elkaar kan trekken.

We hadden erge zin in koffie vandaag en gingen in het shoppingcenter even ergens zitten. Gerrit op het ene bankje en ik op het andere, naast elkaar mag niet. Ik zag ook drie mannen die even met elkaar koffie wilden drinken. Ze konden geen plek vinden waar ze alle drie op een stoel konden zitten en met elkaar konden praten. Twee zaten tien meter links van ons en de derde zat tien meter rechts van ons. Dat is de realiteit van dit moment. Wellicht was bij iemand thuis een betere plek geweest maar ja ....wie ben ik om daar over te oordelen.


Het was overigens niet druk, noch in de Ikea noch in het winkelcentrum. Bij de Bauhaus zijn altijd wel mensen te vinden en daar moet je echt oppassen om niet te dicht bij elkaar in de buurt te belanden. Je ziet gewoon dat mensen met hun hoofd bij de klus zijn en niet bij de omstandigheden van het moment. Ik zag een mevrouw met een mondkapje op en plastic handschoenen aan recht op haar doel aflopen zonder zich te bekommeren om de mensen die ze passeerde. Ze zal zich veilig hebben gevoeld door de genomen voorzorgsmaatregelen waardoor het bewustzijn verslapt. Het blijft opletten. 


 Een andere meneer, zichtbaar behorend tot een risicogroep, drong zich tussen ons en de klant voor ons toen we in de rij voor de kassa stonden te wachten. Wij deden maar snel even een stap achteruit. Hij droeg wel een gezicht bedekkend gezichtsmasker en toverde voor het indrukken van de pin twee plastic zakjes uit zijn zak voor het beschermen van zijn handen. Dit zijn zo de dingen die je beleefd tijdens het doen van de inkopen. Gelukkig gaat het ook heel vaak goed hoor, mensen blijven even staan, kijken je aan zo van wie gaat eerst jij of ik...

Niet al te laat op de middag zijn we weer terug naar huis gereden, altijd weer een mooi ritje.

Ontvang een hartelijke groet van ons en wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten