zondag 16 mei 2021

Je wordt er niet slank van

En toen was het even stil op de blog. Met de benen gestrekt op de bank beleef je ook niet het allermeeste. Ik heb mijn boek weer opengeslagen nadat we eerst het hele huis moesten afzoeken naar waar het ook alweer was gebleven. Wel onder een tafeltje dat in een hoekje staat in de woonkamer, daar kwamen we het tegen.. Geen plek voor boeken, hoe het daar terecht gekomen is dat is me niet duidelijk. Lekker om weer eens wat te lezen. Nou ja ik lees veel maar vooral online. Nu dus weer met een echt, zwaar en dik boek in de handen. Vermoeiend hoor, steeds dat boek tillen. 

Verder zit ik ook weer eens eventjes in de serviezen. Ik had twee serviezen die aanvullingsbehoeftig waren. Het ene was het servies dat we dagelijks gebruiken. Een retro servies van Bavaria, Mitterteich/Winterling met blauwe bloemen. Een heel mooi servies. Kijk maar ....


Het oogt zo op de foto nog mooi maar schijn bedriegt. De ontbijtborden, de kop en schotels, de schalen en het grote bord of vleesschaal of wat je er maar oplegt die zijn gaaf maar wel met lichte gebruikssporen, de diner borden en de soepborden daarvan zijn er 5 i.p.v. 6 en er zijn van deze borden een paar met hoekjes eraf. Ik had dus graag aanvulling gevonden en vervanging. Maar hoe ik ook zocht, ik kon het niet vinden. Wel met oranje bloemen en groene maar niet in blauw en dat is nu juist mijn lievelingskleur, daar kan ik echt bij wegdromen. Vraag me niet hoe dat kan, dat is gewoon zo.

Naast dit retro servies heb ik in de buffetkast in de keuken echt een schattig serviesje staan van Thun.  Ook hierop zijn blauwe bloemen te vinden en de randjes zijn met goud belegd. Echt een heel mooi serviesje. Ik had het gevonden op Marktplaats, net als het andere servies overigens. Ook bij dit servies zocht ik aanvulling. Er zijn namelijk in de verzending door de verkoper twee kop en schotels gesneuveld, die door de verkoper wel zijn vervangen maar niet me de originele van Thun. Hoe de naam van dit serviesje was heb ik tot voor kort nooit kunnen achterhalen hoe ik ook zocht. Dan is het dus ook heel moeilijk zoeken. 






Twee weken terug zette ik de zoektocht naar mijn aanvullingen weer eens voort en vraag me niet hoe maar ineens kwam ik mijn serviesgoed van Thun tegen. Het heet Thun 1794 Carlsbad porcelaine, Rose 80061. Ik deed deze vondst bij een bedrijf in Tsjechie zij verkochten dit servies nieuw geproduceerd en konden het onbreekbaar verzenden. Ik hield snel even ruggespraak met Gerrit en hij vond het een goed idee om dan van dit servies de aanvulling aan te schaffen en afstand te doen van het retro servies met de geschonden borden. '
Vorige week vrijdag werd het serviesgoed geleverd, perfect ingepakt en ongeschonden kwam het uit de doos. Er zitten alleen geen gouden randjes aan, wat op zich veel handiger is want dan kan het in de vaatwasser.

Er zit een beetje kleurverschil in het blauw maar niet heel erg en het is prima te combineren met mijn oude serviesje. Mijn retro serviesje heb ik nu te koop staan. Mocht je liefhebber zijn laat het me dan weten en doe een bod :-)

Verder zit ik wat op de trekker om het gras te maaien. We hebben mest gestrooid en nu het af en toe regent en af en toe lekker warm is met zonneschijn groeit het gras als kool. Zittend kan ik zo mooi dit klusje klaren. We hebben veel gras dus het is een hele maaierij maar slank word je er niet van. 

Gerrit heeft het even vereeuwigd:




Op de eerste foto was ik de oorkleppen eerst even vergeten op te doen, even later kwam Gerrit ermee aanlopen. Hij zegt al vaak genoeg iets tegen mij wat ik niet versta.

Vanochtend ben ik ook weer meegegaan met de hondenuitlaat. We hebben een klein rondje gelopen en dat gaat al aardig. Er zit vooruitgang in de knie en dat vind ik fijn. 

Wel dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie allemaal een fijn (lang) weekend hebben gehad en nu weer op naar een nieuwe (werk)week. Heb het goed!

Wordt vervolgd.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten