woensdag 12 mei 2021

De wereld mag het weten

Al een hele tijd waren Gerrit en ik op de hoogte van de komst van de baby van Femke en Louis. Nu mag de wereld het weten! Wat zijn we blij! Alle onderzoeken wijzen uit dat het heel goed gaat met de baby die ergens in september geboren gaat worden. Femke en Louis worden vader en moeder en wij gaan  pake en beppe worden, pake Gerrit en beppe Johanna. Ik heb een mooi babynestje gemaakt met een stevig matrasje aan de onderkant een bijpassend dekentje. Ik hoop natuurlijk dat het intensief gebruikt gaat worden. Wat een plezier heb ik beleefd aan het maken ervan. Ik zie de baby er al in liggen :-) Femke gaat nu de tweede helft van haar zwangerschap in, een helft die nog druk gaat worden, druk met leuke dingen. Fijn ook dat zij en Louis nu weer naar de winkels kunnen om dingen uit te zoeken. Want je wilt natuurlijk zo'n lang verwachte baby echt het mooiste lieve plekje geven!
Gelukkig hebben wij straks in juni onze twee vaccinaties gehad zodat we hopelijk in september zonder problemen naar NL kunnen reizen. Femke en Louis zijn echt superblij en wij niet minder


Ik doe er maar even een bloemetje bij. Vandaag de allereerste tulp in mijn tuintje. Wat staat die daar parmantig.

We hadden vandaag heerlijk weer, ik heb de hele dag de korte broek aan. In de zon zitten was te warm vandaag. Noodgedwongen heb ik overigens wel veel moeten zitten. Ik heb een vervelende knie waarvan het gewricht  ontstoken is. Ik hoop maar dat het snel weer over is want Gerrit alleen in de tuin zien werken daar heb ik wat moeite mee. Ik heb ook wel wat moeite met alles moeten vragen. De knie, mijn goede knie dus niet die van het akkefietje met Gösta, geeft me al enige tijd opstartproblemen maar nu is hij helemaal in de war. Heb ik eventjes gezeten dan kan ik er niet op staan, zet ik even door dan kan ik weer een beetje lopen maar Gösta staat me dan wel heel raar aan te kijken. Hij heeft niet gevraagd om een wandeling maar kon gelukkig de hele dag in de tuin vertoeven.

Om de blik even wat weidser te maken, ik heb vandaag niet verder kunnen kijken dan het stukje terras naar waslijn, hebben we na het eten nog even een klein rondje wild-spotten gedaan. Niet zonder succes.


We zagen kraanvogels, ganzen, wilde zwanen, reeën, wilde zwijnen, en elanden.

dit zijn de zwijnen

Nu hoop ik maar dat ik morgen wat verder kan lopen dan het stukje naar de waslijn. Overigens heerlijk dat mijn vijf wasmachines vol helemaal droog zijn geworden aan de waslijn. stort mijn knie wel helemaal in dan heb ik in elk geval de was aan kant.

ontvang een hartelijke groet van ons, blijf gezond en wordt vervolgd.......





 

12 opmerkingen:

  1. Wat fijn is dat toch. Skitterend nijs dat it sa goed giet.
    Wol wat jammer fan dyn knibbel! Ik ha ek frij wrakke knibbels, ik kin dat gevoel fan 'hoe kom ik wer oerein'! Mar ik bin 10 jier jonger as dy dus dat wurdt noch wat. Hopelijk bekomt it wer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wy binne ek hiel bot optein en sjogge yn blidens út nei de berte fan dit berntsje. Mooi om te sjen hoe wolkom it is en hoe soarchfâldich se dwaande binnen mei de taridiedingen. Ik besikje noch wol ris in tip te jaan maar se gean mooi hun eigen gong :-)....prachtich!

      Verwijderen
    2. Neffes Gerrit haw ik pseudo jicht yn de knibbel. Dit is de tredde kear dat er opspilet, sa bot as no haw ik it noch net earder hân. Hjoed is it alwer wat better as juster. Ja dy knibbels dy hearre by it understel dy moatte it al wat folhâlde no....

      Verwijderen
  2. Gelukkig dat jullie weer mogen uitzien naar een mooi wondertje.
    Oma en opa worden is echt heel erg leuk en mooi. Het is leuk om er al vast over na te denken, hoe het zal worden. Zeker omdat het voor jullie toch op enige afstand wordt.
    Nog ca. 20 weken er naar uitzien, dat is best lang, maar hopelijk zal het tegen die tijd inderdaad weer makkelijker reizen zijn.
    Het is nu echt een gedoe met meerdere dure "negatieve" testen, quarantaine in Zweden en Nederland (en ook voor Duitsland).
    Het veelvuldig op- en afstappen van een caravan/campertrapje met "bepakking" is niet goed voor je gewrichten...(spreek uit ervaring) Het is vast overbelast???
    Toch maar even wat rustiger aan, lijkt me. Je moet straks weer fit zijn... Sterkte er mee!
    Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is een verheugd uitkijken naar! Die 20 weken....ik denk dat zo om vliegen. En het klopt wat je zegt, je maakt een voorstelling van hoe het zal zijn. Zeker op afstand maar dat zou het ook zijn wanneer we in NL woonden. Wij in het hoge noorden en zij in het verre Brabant. Die knie die plaagde me al enige tijd, het is pseudo jicht. Ik heb er al eerder last van gehad. Mogelijk dat het inpakken van de camper met het opstapje de zaak heeft doen escaleren in de knie. Ik neem nu een poosje rust en ontstekingsremmers en hoop dat ik er snel weer af ben. Dank voor je reactie Jet!

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met dit mooie bericht. Wat is je babynestje mooi geworden! Zullen ze vast heel blij mee zijn. Beterschap met je knie en hopelijk zien we elkaar snel weer eens!
    Groetjes van ons tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Nel, ja wat een mooi bericht he! Ook wij kijken in blijde verwachting uit en dan is het leuk om iets te maken. Wie weet, wanneer we straks onze tweede vaccinatie hebben gekregen, kunnen we weer eens naar elkaar toe reizen. Groet aan Jan. Johanna

      Verwijderen
  4. Hoi Gerrit en Johanna (Pake en beppe in wording) van harte gefeliciteerd namens ons
    al hoor je ons niet zo veel we volgen jullie wel hoor-:)
    veel Liefs Marijke en Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej!! Marijke en Peter, dat is leuk om iets van jullie te horen! Prachtig he pake en beppe in wording, wie had dat nu gedacht! Hoe gaat het met jullie? en met de kids? Ik vraag me wel eens af wie er allemaal mijn blog lezen, heel leuk te horen dat jullie volgen!Wij hebben het hier ontzettend naar onze zin en kijken nog steeds terug op onze 'move' als een goede stap in ons leven. Mochten jullie zin hebben om even te emailen dan is mijn adres: de eerste letter van mijn voornaam en dan een punt en dan de -f- (zonder de streepjes natuurlijk)gevolgd door een punt en dan mijn achternaam eizenga gevolgd door gmail .com. Ik zou het heel erg leuk vinden iets van jullie te horen! Lieve groet van Gerrit en mij.

      Verwijderen
    2. Gaan we doen ! liefs Peter en Marijke

      Verwijderen