maandag 6 juli 2020

Twee trappetjes bij een dikke zomerstorm

Van 'blue monday' hebben we sinds ons pensioen geen last meer, sowieso had Gerrit hier al geen last van maar ik wel. Ik liep altijd naar mijn werk, zo'n 4 km, en op maandag ging ik dan over het industrie terrein waar ik veel mensen al aan het werk zag. Dat bemoedigde mij dan waardoor het 'blue monday' gevoel iets werd verzacht. Maar zoals gezegd...ik heb er nu geen last meer van. Ik ben zelfs blij dat het weer maandag is en we weer van alles kunnen doen in de tuin en in het huis.
Vandaag begon de dag met het wegbrengen van het gesorteerde afval naar de återvinning. Die is in Karlsborg en daar hebben we ook wat hout gehaald. Gerrit had nog een paar stevige regels nodig voor de trap die hij vandaag wilde maken en we hebben er ook rondhout gekocht voor de afscheiding van het grind en de grond waar de beplanting in staat. Eerst maar eens vier stuks en als het nodig is halen we er meer maar ze kosten goud die balken. Hier ligt voor 120 euro.





Dit soort foto's maak ik altijd voor de kassa. We pakken namelijk het hout buiten uit een stelling en binden het dan op de aanhanger. Daarna lopen we met de foto's naar binnen voor het afrekenen.
Vandaag vond ik ook hout met een ovale bovenkant. Dat is mooi voor de bovenkant van het hekwerk. Die hebben we dus ook meegenomen.

Thuisgekomen heb ik wat klusjes in huis gedaan en me bezig gehouden met de was. Daarmee had ik vandaag wel geluk. Het is hier namelijk herfstweer met zeer harde wind en veel stevige regenbuien. Ik waagde het de was buiten aan de lijn te hangen, met dubbele knijpers omdat het er anders afwaait. Toen ik vanmiddag de was net droog van de lijn geknijperd had zag ik de eerste druppen alweer op de glazen van mijn bril verschijnen. Tussen de buien door had ik alles toch mooi droog gekregen.
De was buiten vind ik altijd heerlijk, het ruikt dan zo lekker. Ik zie bijna niemand meer die de was nog buiten heeft hangen. Vraag me wel eens af of men alle was altijd in de droger droogt. Zelf vind ik dat echt zonde van de stroom. De was ophangen is leuk werk, je bent lekker buiten en de was ruikt lekker fris en komt bijna kreukvrij van de waslijn af. Zeker bij windkracht zeven.

Gerrit heeft vanmiddag nog een trappetje gemaakt aan het terras, het laatste. Nu de zijkant nog dicht maken en dan is het klaar en kunnen we het hekwerkje maken. Wanneer de sauna dan geplaatst is kopen we het laatste hout voor de schutting.





Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten