vrijdag 17 juli 2020

Hoera, de spa is klaar


De foto's zijn vandaag wat aan de donkere kant omdat het al kwart over tien 's avonds is bij het nemen ervan. Maar we hadden vandaag prachtig zonnig weer. Heerlijk om buiten te zijn echt zomer. Voor ons doen zijn we bijtijds begonnen en we hebben tot half tien vanavond doorgewerkt, heerlijk!

Gerrit maakt het nu wel heel mooi met de afwerking. Hij plaatst de ronde maar afgeplatte balken om de bastu en de bastu omgeving. Het wordt zo keurig dat ik vanavond de rest van de tuin ook maar een beetje heb opgeruimd anders steekt het zo af. Wellicht komen de foto's van onze spa jullie de neus al uit maar ik wil het toch graag even documenteren. Kun je het niet meer zien dat ben je uitgenodigd het over te slaan.






We zitten er ook wel eens even bij hoor, het is niet alleen maar werken.


 Vanavond heeft hij het elektrisch nog aangelegd. Dat is nu zo gemaakt dat we het kunnen aansluiten op een buiten verlengsnoer. Het maken van een vast stroompunt is nog een heel gedoe omdat je dan een lange sleuf moet graven door de oprit heen, bovendien mag je dat niet zelf aanleggen. Dus per keer steken we even de haspel in het stopcontact bij de garage. Binnen in de machinekamer waar de pomp staat heeft hij wel een soort van centrale gemaakt zodat elk apparaat een eigen vast stroompunt heeft en alles los van elkaar aan en uit gezet kan worden. Erg netjes!
De stoelen zijn helaas nog niet aangekomen, dat zal dinsdag wel worden denk ik. DHL komt hier op dinsdag en donderdag.
Ik denk dat we kunnen zeggen dat de Spa nu klaar is!! Hoera! Hulde voor Gerrit!  Weer tijd voor andere dingen.

Zelf zit ik in de ramen. Met mooi weer is dat ook niet zo erg en ik heb de hele dag goed gezelschap. Ik heb nu één raam plus raamkozijn helemaal klaar, het tweede (2van 6) staat in de grondverf.

Mijn werkplaats
 Misschien hoor ik het niet van mezelf te zeggen maar het knapt er reuze van op!  Ik heb ik ook wel eer van mijn werk want de ramen in de erker waren wel aan het schilder beurtje toe. Het was me ook al een tijdje een doorn in het oog, die lelijke kozijnen.



Het hang en sluitwerk helemaal bekladderd met verf.

Een kozijn heb ik nu helemaal kaal gemaakt en weer voorzien van nieuwe verflagen. Zo ziet mijn eerste kozijn er nu uit. De vlekken op de vensterbank dat is nog een handtekening van de vorige schilder. Even een scheermesje en dan is het weer weg. Ik schilder tegenwoordig met watergedragen verf omdat dit beter is voor het milieu maar oh.....ik mis toch wel het mooie uitvloeien van de terpentine verf. Dat werd altijd zo mooi spiegelglad.



 Verder hadden we vandaag ook nog 'aanloop'. Twee wat oudere mensen stonden voor onze oprit uitgebreid naar onze spa te kijken. Gerrit nodigde ze uit om verder te komen. Het bleken twee Duitsers te zijn die een paar huizen verderop in een pension verblijven. Ze vertelden ons dat ze al 30 jaar hun vakantie in Undenäs doorbrengen. Wel, dan heb je het wel gezien denk ik dan. We hoorden ook dat de eigenaar van het pensionaat de zaak gaat verkopen; voor ons een nieuwtje! Wel, ze vonden het allemaal heel erg mooi geworden en wilden heel erg graag een praatje met ons maken maar helaas, mijn Duits.....dat zit achter slot en grendel. Ik doe nog wel even mijn mond open om te zien of er toch nog wat komt maar.... er komt niks, geen woord Duits.  In mijn hoofd zeg ik dan vlug even ein, zwei, drei in de hoop dat de rest dan ook volgt maar helaas....weg! Het Zweeds zit ervoor. Ik was dus snel uitgepraat. Gerrit deed nog wel een poging, zijn Duits was altijd wel behoorlijk, maar ik hoorde er deze keer ook erg veel Zweedse woorden doorheen klinken :-) We hebben ze nog een heerlijke vakantie toegewenst en toen gingen ze weer terug naar het pension.

Zo dit was het weer voor vandaag. Het is inmiddels ook alweer vrijdag. Heerlijk met het weekend voor de deur. Gerrit en ik wensen een ieder die dit leest een heerlijk weekend toe (of misschien zit je midden in je vakantie maar ook dan kun je een heerlijk weekend hebben toch....)

Wordt vervolgd......











2 opmerkingen:

  1. Vielleicht kunnen unsere Deutsche freunden auch einmahl versuchen die locale sprache zu reden

    BeantwoordenVerwijderen