maandag 20 juli 2020

Een baby op komst

Niet bij ons natuurlijk, die tijd ligt achter ons maar wel bij Femke en Louis. Gerrit en ik worden als alles goed mag gaan pake en beppe, pake Gerrit en beppe Johanna of op zijn zweeds: morfar och mormor (de vader van de moeder en de moeder van de moeder). Als alles goed gaat wordt dit nieuwe mensje in december geboren. December is toch al zo'n beetje de verjaardagsmaand in onze familie dus eentje erbij is geen probleem. Gerrit en ik zijn, net als Femke en Louis zelf natuurlijk, helemaal blij. Tot nu toe verloopt de zwangerschap heel voorspoedig, is het leventje al een beetje voelbaar voor Femke en is er een beginnend buikje te zien. Elke week bellen we even want we willen niets missen! En op zulke momenten kan ik Femke mooi even bijpraten over navelbandjes en molton luiers etc. Van al die zaken heeft ze nog nooit gehoord. 'Ik werk van groot naar klein', zo zei ze gisteravond m.a.w. eerst het kamertje met de spullen die daarin moeten en daarna het textiel. De navelbandjes zullen dan ongeveer het laatste zijn wat ze tegenkomt want die zijn niet zo groot. Het zal wel goed komen denk ik, wij moesten het ook zelf  uitvinden en dat is goed gelukt, dus bij hen zal het ook wel goed gaan. het zijn tenslotte ingenieurs.



Maar ondertussen ben ik al een beetje bezig met het maken van spulletjes, dat kan ik niet laten en dat vind ik heel erg leuk om te doen. Vorige week schreef ik al dat ik met lapjes in de weer was geweest maar kon ik nog niet zeggen wat dit ging worden. Daarvoor moest ik eerst even toestemming hebben van de aanstaande ouders. Maar nu mag het!
Vorige week heb ik een babynestje gemaakt. Dat idee heb ik niet van mezelf hoor, mijn zusje had het gemaakt voor haar dochter die vorig jaar een zoontje kreeg. Ik vond dat toen zo'n leuk idee. Een heel aantal weken terug had ik al een paar mooie lapjes gekocht en daarmee is nu het nest gemaakt. 


Gisteren vroeg ik aan F en L of ze het leuk zouden vinden de wieg te gebruiken waarin Femke zelf heeft gelegen. Dat vinden ze een leuk idee! Die wieg daarin hebben al heel wat familieleden hun eerste weken doorgebracht. Hij ligt nu in de Westereen op zolder maar hij is eigendom van Gerrit's oudste zuster Margriet. Haar kinderen hebben erin gelegen, die van Dirk en Hiltje en ons kroost ook allemaal. Ik had de wieg destijds bekleed met mijn trouwjurk.



Gisteren hebben we al een aantal ideetjes verzameld voor de nieuwe outfit van de wieg. Ik heb overigens nog geen toestemming aan Margriet gevraagd maar ik denk dat ze het een leuk idee zal vinden dat de wieg wederom in gebruik raakt. Zo ziet de wieg er ongeveer uit zonder bekleding....



En zo zou die kunnen worden. We zullen zien welke keuzes er gemaakt worden. Ik ben slechts voor de uitvoering.







Maar het babynestje is klaar en de eerste sokken ook. Hoe het in Nederland moet komen daarover moet ik nog even nadenken. Voorlopig zijn we daar geloof ik nog niet maar 'Komt tijd komt raad!'



 Wordt vervolgd






8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Oma (en opa) worden is heel bijzonder. Je hoeft er in principe weinig aan te doen, het overkomt je en dat is zo mooi. En natuurlijk wil je wel wat doen, zeker als je graag naait. (Ik zag trouwens dat jij het zelfde merk naaimachine hebt als die ik net gekocht hebt. Hij kan heel veel maar ik moet het allemaal nog wat ontdekken.)
    Erg leuk dat babynestje dat hebben die baby's tegenwoordig vaak, ik zag het ook mijn jongste kleinzoon. Bij de andere 5 kleinkinderen had ik dit mog niet gezien. Het is heel praktisch lijkt me en deze is helemaal mooi, want zelf gemaakt.
    Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de felicitatie. Weer een nieuwe fase in ons leven en maar eens kijken wat er op ons afkomt. Wij vinden het best spannend, vooral omdat je zelf niets kunt doen. Die machine kan idd heel veel, wellicht meer dan je ooit zult gebruiken. Op dit moment naai ik nog niet zoveel maar wellicht in de winterperiode wel wanneer ik meer tijd heb voor de dingen binnenshuis.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met het leuke vooruitzicht van pake en beppe worden. Mooi babynest heb je gemaakt, zoiets kenden we vroeger niet. Leuk dat de familiewieg weer in gebruik genomen kan worden.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de felicitatie, wij vinden het idd een heel mooi vooruitzicht en we leven helemaal mee met Femke en Louis.

      Verwijderen
  3. Zoals je op de volgende blog schrijft: "Succes met lezen!" Nu ben ik helemaal geen lezer dus haak vaak heel snel af maar kijk altijd wel de foto´s. Maar vandaag had ik wat meer aandacht voor jullie blog want dit is prachtig nieuws natuurlijk. Het lijkt me prachtig om ouders te worden maar nog veel specialer om grootouders te worden! Allemaal van Harte Gefeliciteerd! En wat een prachtig babynestje heb je gemaakt Johanna! Mijn complimenten! Jullie Spa is trouwens ook schitterend geworden! Lekker van genieten! Groetjes van Jan en Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nel! Wat leuk dat je een reactie schrijft! Het is idd een bijzonder nieuws en ja we vinden het heel leuk maar ook spannend natuurlijk. We hopen dat alles voorspoedig blijft gaan. Zelf vinden we de spa ook goed geslaagd en we maken er al intensief gebruik van, heerlijk!

      Verwijderen