maandag 28 oktober 2019

Drie slaapkamers afgerond.....

De nieuwe wintertijd gaf vanochtend al gelijk een winterse aanblik! Toen ik vanochtend wakker werd was de wereld betoverend mooi. Het heeft vannacht gevroren, niet erg een graadje of twee en het bleef de hele dag prachtig weer. Dat is wel even een verademing na een heel aantal regenachtige herfstdagen. We hebben in het mooie winterse weer een tochtje gemaakt naar Skövde. Daar hadden we bij de Eriks Hjälpen, de loppis aldaar, een stoel laten opslaan en die hebben we vandaag opgehaald. Het mooie weer hebben we dus in de breedte meegenomen, het was genieten.



Ruim na het middaguur waren we weer thuis. Gerrit wilde graag in 'het blad' maar ik had voor vandaag andere plannen. Ik wilde graag met de gordijnen aan de slag. Daarvoor had ik gisteren in Jönköping bij de IKEA een pakje overgordijnen gekocht.
Samen met Suzanne en Fredrik die ook een aantal zaken bij de IKEA wilden aanschaffen zijn we daar naartoe gereden. Met z'n vieren hadden we een bijzonder gezellige dag. We waren echter niet de enigsten met een IKEA plan, het was er erg druk. Volgens Suzanne was het net salaris betaaldag geweest zodat iedereen weer iets had om uit te geven. Dat zal de reden zijn geweest :-)

Voor de tussenslaapkamer, die met het Nyckelviken behang, heb ik nu de gordijnen klaar en ze hangen ook al. Deze kamer is nu zo goed als klaar. Ik moet de kast nog schoonmaken maar dat is dan ook alles. Zo ziet de kamer er nu uit. Wij vinden hem erg gezellig geworden.



De andere slaapkamer, nummer 4 heb ik die steeds genoemd, is ook bijna klaar. Daarvoor moet ik nog in de gordijnproductie en we moeten de kast nog inrichten maar dan zijn we er. Die kamer daarvoor hebben we vandaag de schommelstoel gehaald. De slapers aldaar kunnen om beurten ontspannen even schommelen.
Hieronder zie een paar foto's van het eindresultaat. De gordijnen die moet je er even bij bedenken. Ik vermaak hiervoor bestaande gordijnen en vitrage, want wat je hebt hoef je niet te kopen he.


 Dit zijn dan de meubeltjes die we bij de loppis hebben gekocht.



In april hadden we al de voorste slaapkamer gerenoveerd zodat nu alle slaapkamers zijn zoals we ze wensen. 



Voorlopig is dit ook even het einde van alle renovatie verhalen. De woonvertrekken zijn nu klaar!

Ontvang een hartelijke groet van ons!

Wordt vervolgd.....

3 opmerkingen:

  1. Mooi hoor! Als ik die houten bedden zie herinner ik me weer dat Sake en ik jaren op ook zo'n blankhouten bed hebben geslapen: jullie oude bed! Toen we gingen samenwonen. Een eeuwigheid geleden (en we slapen ook al weer ruim 20 jaar op een ander bed).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! ja dat herinner ik me wel! Jullie kregen ons grenen bed! Wat een plezier! Nu moet ik eerlijk bekennen dat de kwaliteit van deze bedden volgens mij wel wat beter is dat die van dat grenen bed. Dat hadden Gerrit en ik gekocht toen ik in Dokkum kwam wonen en we geen cent te makken hadden. Gerrit had nog net wat spaargeld van een studentassistentschap dat hij had gedaan. Daarvan hebben we toen dat bed gekocht.

      Verwijderen
  2. Inderdaad, dat is ook de reden dat we een nieuw bed gekocht hebben toen ik zwanger werd. Maar tot die tijd waren we er superblij mee! En de herinneringen zijn goed.

    BeantwoordenVerwijderen