vrijdag 26 juni 2020

Zo dat was zweten

Zo dat was zweten gisteren! Gerrit werkt onder de bomen en er is een zuchtje wind uit het Vångdalen dan is het wel uit te houden. Hij heeft lekker door kunnen werken en al het materiaal is nu op. Vandaag gaan we naar Mariestad met een nieuw boodschappenlijstje voor de klus. 
Gisteren heeft hij als eerste de cirkel uitgezaagd. De badtunna komt voor ongeveer 3/4 in het terras en het deel waar de kachel zit daar is de opening naar het lager gelegen terras. Zo kunnen we er goed bij om het hout voor de kachel aan te vullen. Het is goed gelukt met de cirkel en ik vind het nu al heel mooi staan. gisteren kregen we ook bericht dat de badtunna volgende week dinsdag wordt geleverd. Met een beetje geluk is Henk er dan nog om mee te kunnen helpen in het proces van het op z'n plek tillen ervan.







het was al laat in de avond toen ik deze foto maakte dat is wel te zien

Omdat het allemaal nogal wat gepruts is met het bouwen van het terras (in de goede zin van het woord want Gerrit prutst meestal niet) doe ik andere dingen. Anders sta ik steeds de helft van de tijd in de wachtstand en dat is niet bevordelijk voor mijn humeur.  Nu werkt hij aan het terras dat voor de sauna komt te liggen. Balken monteren en steunen aanbrengen en de onderkant dichtmaken zodat het grind niet weglekt de greppel in. 

Ik ben bezig in het tegenoverliggende deel van de tuin. De moestuin is nu helemaal klaar en ziet er heel goed uit al zeg ik het zelf.


Ik heb wat onkruid weggeknipt uit de begroeiing in de greppel achter ons huis. Daar is zoveel onkruid dat het niet  te doen  is dit weg te halen. Maar zo lijkt het voor het oog weer wat.



Overigens doet het vorig jaar nieuw aangelegde tuintje het dit jaar heel erg goed. En ook de grasmat voor onder de beuken wordt steeds maar groener. 





Verder ben ik de rest van de dag bezig geweest met het weghalen van het Zevenblad uit de Seringenhaag op de scheiding met onze buren. Weinig inspirerend zo'n 30 meter klusje bij 30 graden Celsius maar zo oogt het weer netjes.



Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten