dinsdag 21 februari 2023

Een nieuwe dag geeft nieuwe kansen

 Vandaag is het Fettisdag(en). Dat is de dinsdag voor As-woensdag, het einde van de carnavalstijd, begin van de vastentijd. De laatste mogelijkheid om je nog even 'vet' vol te eten. Met een Semla dus, een bolletje met amandelspijs en een flinke dot slagroom. Vandaag zijn er in Zweden 8 miljoen Semlor opgegeten. In totaal zijn het over de hele periode er meer dan 40 miljoen. Gerrit en ik hebben er samen 6 opgegeten dus elk drie. Vandaag hebben we ons ingehouden. 


We hadden een beroerde dag!! Het begon al met de wandeling die niet lekker liep. Met temperaturen net boven nul was het weer een drekzooi op de grusväg en bovendien liet Gösta merken dat hij wat energie over had van gisteren. Toen zijn we namelijk niet heel ver met hem wezen wandelen.   Hij sprong van hot naar her en hij zag het landbouwplastic (dat overal rondzwerft) aan voor een prooi. Dat is op zich niet zo erg ware het niet dat ik altijd onder de drek kom te zitten wanneer hij daarmee speelt. Je kunt je voorstellen dat ik het daarom iets minder leuk vind, dat spelletje met landbouwplastic.

Nee ik wilde wel weer naar huis na de lange wandeling van vandaag. We zouden namelijk onze klus afmaken. Is het dan nog niet klaar daar boven in de allrum? Jazeker daar is het op een plintje na helemaal af. Maar we trekken de klus nog door tot in de tussenhal. Die twee vertrekken staan namelijk met elkaar in verbinding en we willen er één geheel van maken. Ik heb wel zin om ermee van start te gaan. Gerrit stelde echter voor eerst het gisteren aangeschafte lampje voor in het trapsgat te monteren. Iets dat mij redelijk in de oren klonk maar datzelfde klusje daar had ik ook een bedenking bij. Die bedenking dat was de lengte van de snoeren aan de drie fittingen. Het zijn namelijk van die lampjes die slechts uit een fitting bestaan en waar dan een sierlijke ledlamp in geschroefd dient te worden. Zoiets (maar dan net iets rustiger) ...


We hadden daartoe in de goedkope EKO winkel een lampje gescoord. Vannacht bedacht ik al dat het waarschijnlijk zo zou zijn dat de snoeren niet lang genoeg zijn en ja hoor.... die vrees bleek gegrond. Vol goede moed bedachten we dat een oplossing zou zijn nieuwe langere snoeren kopen in Karlsborg bij de bygghandel. Op zich kwam dat niet verkeerd uit dat ritje naar Karlsborg want ik had een bericht gekregen dat daar een pakketje voor mij was aangekomen. Zo konden we mooi twee dingen combineren. Dus hop in de auto. In de bouwmarkt bleek het zwarte snoer net op te zijn. Er was wel een klein pakje van vijf meter en daarvan zouden we dan twee pakjes kunnen kopen maar dat snoer was veel dunner. Toch maar meegenomen zodat we verder konden met dit klusje. Toen naar het pakketjes afhaalpunt. Daar bekeek men mijn bericht en kreeg ik de mededeling dat het pakketje er nog niet was. Het bericht duidde mij dat het pakketje vandaag was verstuurd. Daar sta je dan..... pff ik had het iets beter kunnen lezen. Ondertussen had Gerrit die in de auto op mij zat te wachten ook een appje gekregen over een ontvangen pakketje. (niet dat we dagelijks pakketjes ontvangen maar vandaag kwam dat even zo uit) Dat zouden we kunnen afhalen in de ICA in ons dorp. Dus vlug terug. In de winkel troffen we Jonna die altijd super vriendelijk helpt. Ze toetste het nummer van het pakketje in in de computer, vroeg toen of het wel echt met Postnord was verstuurd en niet met DHL. Gerrit liet haar het bericht zien, Jonna las het door, keek ons lachend aan en vertelde dat het pakketje morgen na vier uur af te halen was. Pff...Met het schaamrood op de wangen rekenden wij onze boodschappen af. Voortaan echt beter de pakketberichten lezen.

Eenmaal thuis begon Gerrit met het demonteren van de bij de EKO winkel gekochte lamp met het idee er nieuwe langere snoeren aan te zetten.

Hierbij brak al bij de eerste poging een stuk van de fitting af. Hoe hij ook probeerde de fittingen kregen we niet uit elkaar. Toen maar proberen het snoer te verlengen.....echt geen gezicht zo'n snoer in twee delen. Ik keurde het af!

Ondertussen was het al vijf uur en hadden we de hele dag nog niets anders gedaan dan de lange wandeling en het freubelen met het lampje. We hebben toen eerst maar even pauze genomen. Ik zou online nieuwe fittingen bestellen zo spraken we af. Zoekende naar de goedkoopste aanbieder zei ik tegen Gerrit dat we dan nu ook wel zouden kunnen kijken waarom de huidige fittingen van het lampje niet uit elkaar wilden. Zo gezegd zo gedaan en warempel..... laat hij ze nu wel uit elkaar krijgen. Ik heb toen nog maar even gewacht met het plaatsen van de nieuwe bestelling. 


Zo rond een uur of half acht 's avonds hadden we de lampjes hangen. Nog niet helemaal klaar, het snoer moeten we nog geleiden langs de plinten naar het stopcontact. Dat doen we morgen!

Naast dit lichtpunt hadden we vandaag in alle misère nog één ander lichtpuntje. Ik ontving deze leuke kaart van mijn zusje. Niet alleen dat de kaart leuk is, er zat ook nog iets in. 


Andijviezaad een zakje voor zomer andijvie en een zakje voor winter andijvie. 


Andijviezaad is hier niet te krijgen, ik heb me er al blauw om gezocht want ik vind andijvie heel lekker. Je snapt wel dat ik vandaag die andijvie niet ga inzaaien, dat is vragen om ellende. Nee ik wacht op een goede dag! 

het begon zo mooi vandaag


en het eindigde ook weer oké!

We plaatsen er nog wel even een dimmer tussen om het licht iets zachter te maken, dan is het echt perfect. Voor vandaag vinden we dit een heel mooi resultaat :-)

Morgen gaan we van start in de tussenhal! Want.. een nieuwe dag geeft nieuwe kansen!!!!!
Ontvang een warme en vredevolle groet van ons en wordt vervolgd.......

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten