maandag 6 februari 2023

Even iets anders dan klussen

Vanochtend waren we vroeg uit de veren. Reden was dat we een dagje naar Örebro zouden gaan voor een aantal boodschapjes. 
Tijdens ons ontbijt was de wereld echt heel erg klein. Er hing een dikke mist in het Vångdalen. We konden de weg niet eens zien. Gerrit, altijd de optimist van ons beiden, zei nog dat het vandaag een erg mooie dag zou worden, ik keek hem vol ongeloof aan. Voordat we vertrekken voor een dagje boodschapjes halen laten we natuurlijk wel altijd onze grote vriendelijke reus uit. Tijdens het wandelen brak de zon al voorzichtig door en scheen er een heel klein beetje blauw door de wolken heen. Zo jammer dat ik mijn telefoon thuis had laten liggen aan de oplader want het was een prachtig gezicht zo die eerste zonnestralen door de mist heen op een vers besneeuwd landschap. Na de wandeling zijn we snel vertrokken. En de mist..... die was toen al volledig opgetrokken.




Het was echt een pretritje met een wintersportgevoel. Snel heb ik onder het autorijden een paar foto's genomen en op de familie app gepost. Want versgevallen sneeuw maakt de wereld als nieuw en dat is leuk om even met elkaar te delen.

In Örebro wilde ik graag een paar paar lekkere warme wintersokken aanschaffen. Voorheen kocht ik die bij de XXL dat is een soort van outdoor winkel. Geen sok te vinden daar :-( Dat is natuurlijk te overdreven maar in het soort gewone sok waren er alleen maar zwarte of witte sokken. Wel misschien ben ik ook wel te laat in het seizoen op zoek naar lekkere warme wintersokken  want ook bij andere winkels vond ik ze niet. Net toen ik de moed zou opgeven liep ik nog tegen drie paar aan en die heb ik gekocht. Lekkere warme wollen sokken dus geen koude voeten meer! 

Verder hebben we nog een paar kleine aanschaffen gedaan voor onze nieuw gerenoveerde allrum. Het wordt een biljardkamer maar misschien komt er ook wel een tafeltennisblad overheen zodat er een dubbele mogelijkheid tot vermaak ontstaat. Gerrit is al druk aan het zoeken naar een geschikte biljard tafel. Een heel grote zal het niet worden omdat we dan alle deuren open moeten zetten om met de keu te kunnen stoten. Bovendien zouden we dan onze ramen moeten voorzien van Engels draadglas om er niet per ongeluk doorheen te gaan. Zoals het zich nu laat aanzien wordt het een 7 foot(er). Zo'n aanschaf is nog niet zo simpel. Je moet namelijk ook beslissen wat voor plaat je onder het doek wilt hebben. De keuze is spaanplaat, MDF plaat en leisteen. Dat laatste dat is het beste want dat werkt niet. Alleen maakt dat een tafel heel zwaar. Hij moet naar boven en als je daar een tafel hebt staan van bijvoorbeeld 200 kg en je bent daar ook nog eens met drie of vier personen dan is dat al een heel gewicht op de vloer. Leisteen zal het dan ook wel niet worden. Ik denk MDF of gecoat MDF. Het nadeel van hout is dat het kan werken omdat het reageert op temperatuur en luchtvochtigheid. Je wilt natuurlijk liever ook geen kieren of opstaande randen in de tafel want dan rollen de ballen niet goed meer. Wanneer je dan deze technische aspecten zorgvuldig hebt gewogen en gekozen dan wil je toch ook graag nog een tafel met een uitstraling die past bij de sfeer die je voor ogen hebt. Je snapt wel het is allemaal nog niet zo eenvoudig! Al diverste malen heeft Gerrit met zijn duimstok al onze tafels opgemeten om zo een indruk te krijgen van de grote van de tafel.
Ik zou het liefst zo eentje willen hebben:


Maar dan met een mooi donkergroen doek erop gespannen. Helaas gaat dat hem niet worden, te groot, te zwaar met leisteen. We zullen zien wat er komt te staan. Bovendien berust mijn keuze bijna alleen maar op esthetische aspecten want een biljardbal heb ik nog nooit gespeeld.

We hadden een heerlijk dagje boodschapjes halen met prachtige ritten heen en terug. 
Morgen stropen we de mouwen weer op.

In de auto gezeten las ik even snel het nieuws van de dag. Wat een schrik te lezen over de aardbeving in Turkije. Echt verschrikkelijk en wat een tragedie voor de mensen daar. Goed dat er door vele landen hulp wordt aangeboden! Nu maar hopen dat die hulp snel arriveert en dat er iets kan worden gedaan voor mensen die direct zijn geraakt door dit natuurgeweld.

Een hartelijke en vredevolle groet van ons voor jullie allemaal en wordt vervolgd.....





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten