donderdag 7 oktober 2021

Gezellige dagen

Gedurende de gehele pandemie heb ik mijn haar niet laten knippen om niet een onnodig risico te lopen. Nu was ik het wel heel erg zat met mijn haar. Ik droeg het bijna elke dag in de paardenstaart of een knoetje achter op mijn hoofd omdat het erg lang was geworden. Eigenlijk geen gezicht. Ik had al eens gezocht naar youtube filmpjes over zelf je haar knippen maar uit ervaring weet ik dat dit een heel gedoe is. Je moet via een spiegel in een spiegel kijken en alles gaat precies de andere kant uit dat die je denkt uit te moeten gaan. Het knippen wordt op deze wijze zeer complex en een frustratie.

Maandag heb ik daarom maar een afspraak gemaakt met de dorpskapper. Ik had een paar voorbeeldjes op mijn iPhone gezet en toen ik deze dinsdag (de dag van de afspraak) aan de kapster liet zien toen wist zij er wel raad mee. Zo heel mooi secuur als op de youtube filmpjes van ' The salon guy' knipte zij mij niet. Het was even knippen en vooral heel veel kneden in mijn haar. Maar goed na een half uurtje had ik een nieuw kapsel en hiermee kan ik wel weer even vooruit.

dit stelde ik de kapster voor als mijn droom coupe (zo is het niet geworden)

Zo ongeveer wel, alleen loop ik  dan wel met mijn mond dicht

Nu de restricties weer zijn opgeheven voor gevaccineerden hebben we eveneens een afspraak gemaakt voor een controle bij de tandarts. Hiervoor moeten we op een later moment naar Skövde. Het lijkt allemaal weer wat normaal te worden.

Een andere afspraak die we. hebben  gemaakt is die voor het uit het water tillen van onze boot. Die hebben we vorige week naar Tåtorp gevaren en vandaag hebben we de mast gestreken, het grootzeil afgehaald en opgevouwen en alle vallen van de mast gehaald. Hij ligt nu klaar voor de hijs die morgenochtend om tien uur zal plaatsvinden. Vandaag hebben we eveneens de trailer naar Tåtorp gereden. Onze trailer is ongeremd en dat betekent dat we een grote rode driehoek achterop hebben en niet sneller mogen rijden dan dertig km/uur. Dat neemt ongeveer drie kwartier tot een uur tijd naar Tåtorp. De trailer staat daar nu klaar en morgenochtend kunnen we nu eerst even rustig ontbijten.


Overigens hebben we het thuis heel gezellig. S en Fr. zijn even bij ons. Het is namelijk zo dat het energie bedrijf bij hen in de straat werkzaamheden uitvoert en dat er grote delen van de dag geen stroom is. Dan is het lastig thuiswerken. Gelukkig hebben wij wel stroom. Ze zit dus mooi bij ons in de woonkamer, Fr. is nu weer naar kantoor. In haar pauze (toen wij even op stap waren voor onze klussen voor vandaag) heeft ze nog een mooie foto van Gösta gemaakt. Gösta wil graag goede vrienden worden met Sevs maar die laatste vindt dat Gösta nog net iets teveel praat. Maar kijk hij ziet wel heel erg lief uit zo! En morgen heeft hij nog een kans. Tijdens haar pauze belden F en L ook nog even. Zo konden wij weer even een lange blik op Julian werpen. Wat is het een mooi ventje en wat is het mooi dat het zo goed gaat. Hij ligt lekker in het babynestje te slapen :-)


Twee dagen geleden zaten we in het blad. We hadden toen de hele tuin eventjes netjes. Vanochtend zag het er alweer zo uit als op onderstaande foto genomen in de voortuin.


Herfst, herfst wat heb je te koop, duizend kilo bladeren op een hoop!

Ontvang een hartelijke groet van ons allen!

Wordt vervolgd.....





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten