maandag 22 februari 2021

We hadden zomaar een prachtige voorjaarsdag


Het was vandaag een schitterende dag, echt voorjaar. Dat begon vanochtend al direct. Er hing een dikke deken mist in het Vångdalen en boven de mist uit zagen we de blauwe lucht en de bomen aan de overkant. Elke keer weer oogt het als een sprookje, prachtig om te zien.
Al tijdens ons ontbijt trok de mist op door de kracht van de zon. Niet heel laat zijn we al vertrokken richting Hjo. Ik had een aantal kozijnen in de plamuur staan en die wilde ik vandaag mooi afschuren, in de grondverf zetten en later op de dag aflakken.

De rit naar Hjo dat was genieten. Zei ik in mijn vorige blog nog dat er geen kleuren in de foto's zaten, vandaag was het één en al kleur. Wat is de wereld toch mooi als de zon schijnt. En hier op onderstaande foto al geen sneeuwvlok meer te zien, maar ook nog geen kraanvogel. Waar wel sneeuw ligt zie je de sneeuw verdampen wanneer de zon erop schijnt.


Na drie kwartier rijden, reden we Hjo binnen. Gerrit nam deze keer de route door het stadje i.p.v. de rondweg. In het stadje staan prachtige houten huizen. 




In het centrum is een stadsplein met een leuke witte  kerk.


Het centrum is op de maandagochtend niet erg druk, veel winkels zijn dan nog gesloten.


Dit is de straat die ons naar de wijk voert waar S en Fr komen te wonen. De straat mond uit op een soort van boulevard langs het Vättern. Daar waren vanochtend wel al veel mensen aan de wandel. Allemaal genietend van het mooie weer denk ik.



Hier rijden we langs het Vättern. je ziet het ijs aan de waterkant nog liggen. Nog een paar dagen en dan is het weggesmolten denk ik. 


Aan de waterkant staan echt mooie statige huizen waarvan sommige zelfs ook nog een torentje hebben. Daar wil je wel wonen met dit prachtige uitzicht. 



En dan zijn we aangekomen bij waar we momenteel ons werk hebben. Dankzij het prachtige weer heb ik mijn hele schilderklus kunnen klaren. Tussen de middag hebben we lekker buiten op het terras onze koffie gedronken. Er was geen wind en dan in het zonnetje, zeker wel 18 graden denk ik zo. Wat een verschil met vorige week. In de kamer waar ik aan het werk was had ik de balkondeur en de ramen openstaan en het was niet koud. 


Ik denk dat we morgen nog eventjes gaan om wat lopende klusjes af te ronden en op te ruimen en wat schoon te maken. Dan is het klaar voor de verhuizing donderdag. Voorlopig wordt het voor hen nog wonen op de betonvloer in de woonkamer en de eetkamer want de nieuwe vloer is nog niet geleverd. Dat zit dan even tegen, door de Corona zijn de levertijden langer, het is niet anders.

We wensen iedereen een fijne nieuwe week toe, hartelijke groeten van ons,

Wordt vervolgd.......







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten