dinsdag 16 februari 2021

Het is zover


Vandaag was het dan zover. Ik heb het met ons reisje naar Skövde gisteren, waar we bij de Biltema nog een paar dingetjes voor de slaapkamer moesten kopen, nog net één dag uit kunnen stellen maar vandaag was dan de grote poets. Een maand lang klussen betekent ook een maand lang zeer weinig energie in je huishouding steken. Af en toe even een stofzuiger en hier en daar een noodzakelijke veeg met een doek en de was bijhouden en dat was het wel. Maar vandaag de hele keuken binnenste buiten gekeerd en gepoetst. Laat ik het zo zeggen...het was geen luxe! Want ja we leven de hele dag wel in de keuken, er wordt gekookt, gegeten, thee en koffie gedronken, er leven drie honden.... 

Schoonmaken is beslist niet iets waarvan ik geniet. Ik zie er altijd een beetje tegenop vooral wanneer ik de keuken moet doen. Daar staat zoveel in en het is best veel werk. Meestal wanneer ik dan bezig ben valt het uiteindelijk wel mee ... maar vandaag niet! Uren ben ik aan het poetsen en kloppen en wassen geweest. Het resultaat is een blinkende en opgeruimde keuken. Maar ook honden die enigszins van slag zijn en de hele dag wat lopen te blaffen en te piepen. 



Gerrit bleef ook maar wat op afstand en ging de rest van het huis stofzuigen en het gästhus opruimen. 
En nu is het klaar! Heerlijk! Ik zit lekker in mijn Hannemand te genieten. Mijn moeder zou dan zeggen: ' De keuken is skjin', wanneer ze met de jaarlijkse grote schoonmaak bezig was. Ik heb dat volgens mij ook wel wat in de genen, dat schoonmaak gevoel in het voorjaar. Als het zo wat lichter is buiten, dan wil ik het binnen ook graag wat licht en opgeruimd hebben. Maar gelukkig keer ik niet zoals haar het hele huis binnenste buiten. Zoals het nu is vind ik het weer helemaal oke!


Vandaag zet de dooi wat in bij ons. Vannacht was het nog een graad of drie onder nul en vanmiddag steeg de temperatuur tot plus 0.5. De sneeuw verdwijnt en het is grijs weer. Voor volgende week worden temperaturen van ongeveer plus zeven graden voorspeld. Maar voorjaar zal het denk ik nog niet gaan worden. Er kan best nog een wintertje komen, wel tot eind maart. Het staartje van de winter duurt meestal wel een poosje.



Ik ben vandaag, behalve voor het uitkloppen van het één en ander, niet buiten geweest. Gerrit liet samen met Greetje de honden even uit. Volgens mij heb ik niets gemist. 

Aan het einde van de middag heb ik nog eventjes een nieuwe dekbedhoes omgezoomd. Het was de duurste hoes ook niet, ik had hem vorige week gekocht bij de 'Hem och Hobby' in Hjo maar hij zat als een juttezak in elkaar geflanst. Dat wil ik zo natuurlijk niet op ons nieuwe bed hebben. Het was nog een hele toer om het geheel wat goed en ooglijk in elkaar te krijgen. Ik heb de naden uiteindelijk maar doorgestikt om zo de kanten iets te verstevigen zodat het dekbed beter op zijn plaats blijft liggen. Maar misschien is het ook wel goedkoop-duurkoop....we zullen zien.

Ik heb nog geen idee wat de dag van morgen ons gaat brengen. We hebben ook nog een kelderverdieping te gaan want daar is een deel van de klus uitgevoerd en dat heeft zeker ook zijn sporen nagelaten. Dus mogelijk dalen we morgen af naar lagere sferen. We zullen zien.


Ontvang een hartelijke groet van ons,

Wordt vervolgd........

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten