woensdag 10 februari 2021

'Hoe is het met het behang?'

 Ik was van plan niet eerder over het project slaapkamer te bloggen voordat deze helemaal klaar is. Nu krijg ik echter al vragen hoe het is met het behang. Dat zijn de nieuwsgierigen!!

Dus vanavond toch nog even een blogje, we hebben tenslotte gisteren en vanavond hard gewerkt en we hebben een eerste resultaat. Afgelopen dinsdagochtend kreeg ik een belletje van de Colorama in Mariestad dat het behang was aangekomen. De mevrouw verontschuldigde zich alweer maar ik begrijp best dat het met haar en haar winkel niets te maken heeft. De Brexit is de grote vertrager!

Maar geen gezeur hierover het behang was aangekomen en wij zijn stante pede de auto ingestapt voor een tochtje Mariestad. Zodoende konden we 's middag beginnen met behangen en we hebben doorgewerkt tot 's avonds laat en toen zat het behang op de muren. Nu is het echt een heel ander gezicht. Alsof het de elfstedentocht is had Greetje de familie al ge-appt dat ' it oan giet hjir'. Fotootje erbij.....



Het was een spectaculaire klus behangen en nu konden we zien dat de kleurencombinaties goed waren gekozen. Met de keuze van het bloemenbehang met een donkere achtergrond past nu de kleding- en linnenkast met de zwarte glazen deuren veel beter in het geheel van de kamer.

Vanavond hebben we de gordijnkoof opgehangen en kon ik eindelijk zien hoe de gordijnen met de platte plooien hangen. Ik was een beetje bang dat ze met deze plooien niet goed in elkaar wilden schuiven met het openen maar dat is helemaal geen probleem. Voor een eerste hang vind ik ze mooi hangen. Precies mooi 2 centimeter boven de vloer. De zilverachtige kleur past mooi bij het behang. Voor het oog heb ik nog even de oude vitrage opgehangen, de nieuwe moet ik nog maken.










Ook nog even een beeld van het nieuwe plafond want in alle hectiek van het behang zou je bijna vergeten dat we honderden stelblokjes hebben aangebracht onder de regels waar het plafond aan hangt :-)


Wel we zijn er nog niet helemaal, hier en daar moet nog een plintje geslagen, de stopcontacten moeten nog gemonteerd, mijn kaphoekje moet nog worden opgehangen en de nieuwe vitrage moet ik nog maken. Bovendien komt er nog een vloerkleed maar dat is in bestelling en we moeten nog lampjes uitzoeken. Nog wel twee dagen werk met elkaar denk ik maar dan zijn we er wel. 


Nu kan ik langzaam maar zeker mijn huis weer opruimen en schoonmaken en Gerrit de kelder. Dan is het ook weer tijd voor lange wandelingen en het buitenleven en daar heb ik ook wel weer zin in.

Vandaag zijn we overigens overdag in Hjo bezig geweest. Gerrit heeft wat reparatie aan de betonvloer gedaan en Suzanne en ik hebben de muren Ral 9010 geschilderd en ik heb nog de plafondplinten geschuurd en in de lakverf gezet. Nu maar hopen dat de vloer voor het weekend binnenkomt dan kan die worden gelegd. Mogelijk nog ergens een behangetje en dan kan er worden verhuisd.

Ik eindig maar met een heerlijk beeld van Gösta in de sneeuw.



Ontvang een groet van ons.

Wordt vervolgd......


3 opmerkingen:

  1. Heel stijlvol en mooi groen ook.
    Eindelijk zijn jullie zo ver, alleen de laatste klusjes nog even afmaken, dat kost vaak nog meer tijd want er zijn dan atijd weer dingen die ook moete. .
    In het grote geheel is het erg mooi geworden. Complimenten hoor. Weer een project klaar en zo wordt het steeds meer jullie eigen huis.
    Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is snel gegaan en ziet er mooi uit. William Morris? Leuke foto van Gösta.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de eindsprint ging best nog wel snel. Behangen is sowieso een werkje dat snel resultaat geeft. Uiteindelijk was dit voor ons een grote klus die meer dan een maand tijd heeft genomen. Maar ja....wat is tijd....in deze tijd. Idd het behang is van William Morris 'Pimpernel en Branch'. Groet Johanna

      Verwijderen