zaterdag 6 februari 2021

Nog even geduld

Het is koud bij ons. Toen ik afgelopen nacht even wakker was en naar de keuken liep zag ik dat de thermometer op minus 16 gaden stond. 's Ochtends bij het ontbijt keek ik nog even op de temperatuur app en zag ik dat het die nacht zelfs minus 17 was geweest. Dat is dan op de altan, onder het dak dicht bij het huis. Het zal dus nog kouder zijn geweest. Overdag stijgt de temperatuur dan naar ongeveer minus 7 graden. 

We zijn vandaag niet wezen wandelen. Niet vanwege de koude maar omdat Gösta een gebroken teen heeft. Hoe hij hieraan komt is een raadsel, mogelijk is het gebeurd bij het spelen in de tuin. Op een gegeven moment zagen we hem steeds met zijn pootje omhoog lopen. Gerrit heeft de poot onderzocht en bij zijn pinkteen geeft hij pijn aan en Gerrit zegt een richeltje te voelen in het bot. Hij moet dus in de rust en dat doet hij uit zichzelf al, hij ligt lekker in zijn mand. We vinden het heel zielig voor hem en verwennen hem maar een beetje met knuffels.

Vanavond heeft Gerrit nog eens naar zijn poot gekeken en toen mocht hij warempel ook al even bij Greetje op schoot zitten. Bijna helemaal op de bank. Het moet maar geen gewoonte worden vind ik want hij heeft zelf een reuze fijne mand waar Fynn soms ook al even in gaat liggen. Hij kijkt er bijna blij bij. De betreffende teen zit aan zijn linker voorpoot.


Ja en nu had deze post eigenlijk de finale van de renovatie van de slaapkamer moeten beschrijven. Echter we hebben nog steeds geen behang. Mogelijk wordt het vastgehouden bij de douane omdat er een importheffing op zit nu na de Brexit. Ik had eigenlijk al verwacht dat het er deze week nog niet zou zijn.

Gerrit heeft vandaag de plafondplinten getimmerd. Dat is nog een heel gedoe met al die hoekjes bij de schuine stukken maar het is bijzonder goed gelukt. Ik heb daarna de gaatjes gevuld en de plinten nog eenmaal overgeschilderd. Ook de slaapkamerdeur heb ik aan de binnenkant tweemaal overgeschilderd. Al het schilderwerk is nu gedaan. De rest van de dag heb ik me ontfermd over de kast. Alles eruit, uitkloppen de knaapjes van stof ontdoen en de binnenkant van de kasten uitnemen. 'Van boven naar beneden werken' zei mijn moeder altijd. heb ik deze keer niet altijd gedaan. Gelukkig is de kast wel goed schoon geworden :-) en alles zit er weer netjes in. Ook de rest van de kamer heb ik van het stof ontdaan en gesopt zodat alles mooi schoon is. Vanavond hebben we ons nieuwe bed maar in elkaar gezet, want het is best mogelijk dat het behang nog even op zich laat wachten.


Het is jammer dat het nu nog niet af is, aan de andere kant kun je jezelf ook afvragen hoe erg dat is. Wanneer het straks eens klaar is dan sta je niet meer mij de behang-frustratie stil en geldt alleen het eindresultaat.

Morgen vertrekken we naar Hjo om daar een start te maken met het weghalen van de oude vloer in de woonkamer. Daarvoor hebben Fr en S een nieuwe vloer uitgezocht die volgende week geleverd gaat worden.
Ondertussen is het in de rest van ons huis een grote puinhoop maar ooit zal zich dat ook wel weer oplossen. Je kunt maar een ding tegelijk, wat op zich goed is maar ook wel eens jammer.

Vannacht dus de eerste nacht op het nieuwe bed en ik heb geen oog dicht gedaan. Het is nu zes uur en ik zit al voor de tweede keer in de keuken. Mijn lijf doet aan alle kanten pijn, volgende week maar even wat rustiger aan dan zakt het wel weer af.

Het werkelijke eindresultaat komt een andere keer, nog even geduld dus.

Heb het goed dit weekend, maak er wat van en blijf gezond!

hartelijke groet van ons.

Wordt vervolgd.......





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten