dinsdag 12 juni 2018

Productie.....

Het was wel heel erg fijn dat het gisteren bijna de gehele dag regende. De natuur om ons heen schreeuwde om water. Een dagje regen geeft ons ook de kans om weer eens wat binnenactiviteiten te ontwikkelen. Er lag immers nog rondhout voor het fabriceren van kamerplantenstanders. Wel...de productie ervan heeft plaatsgevonden. 'Lean en mean' is eraan gewerkt, Gerrit aan de zaag, Richard aan de boor en Greetje met een stukje schuurpapier. 's Avonds hebben alle standers in de houtklem gestaan in de lijm ze zitten nu namelijk met houten pluggen in elkaar i.p.v. schroeven en dat staat wel honderd keer beter. We hebben nu alle drie een plantenstander, Greetje, Richard (die ook van kamerplanten houdt en ik). Ze krijgen nog een kleurtje maar dat komt op een ander moment.

 Hard werken maakt hongerig dat weten we allemaal. Ik had lekkere Thaise zalm gemaakt.
 Ik had aan Richard gevraagd of hij nog wensen had voor zijn bezoek aan Zweden. Hij zou nog graag naar een plek gaan waar wat reuring is, hoe is het leven in een Zweedse stad.. Wel dat is geen grote vraag daarvoor nemen we hem mee naar Skövde. Daar zouden we toch nog naartoe gaan om bij Fredrik en Suzanne te eten.
Onderweg naar Skövde vandaag (het is alweer mooi weer) zien we twee Kraanvogels met een jong....prachtig!!


 In Skövde gaan we als eerste naar een plek waar op de dinsdag zeker reuring is en dat is de Loppis. Die is open op dinsdag. Ik heb veel schatten kunnen scoren. Een aantal kleine plantenstandertjes voor in mijn vensterbank, dit om sommige van mijn planten een beetje hoogte te geven, een paar sierpotten, een handje vol terracotta potten, een kleedje etc. Het leukste daar is wel even in het restaurantje koffie te gaan drinken. Daar zitten we dan op een van de vele leuke zitjes die er zijn.

 Gerrit kijkt wat bedenkelijk, waarschijnlijk heeft hij erg veel zin in zijn Räksmörgås :)
Kijk ook even naar de prachtige lampen boven de zitje, het is er echt heel erg sfeervol! Ik heb maar even een foto genomen toen er net niet zoveel mensen zaten, ik vind het namelijk niet zo netjes om personen op mijn blog te plaatsen die daar geen weet van hebben. En met de nieuwe wetgeving op de privacy schending ben ik daarmee voorzichtig. 
 's Avonds hebben we bij Suzanne en Fredrik meer dan heerlijk gegeten. Het menu wat Fredriks Favorit (geen spellingsfout maar in het Zweeds geschreven) en dat is Falukorv Stroganoff met een geheim ingrediënt. Ik heb twee keer opgeschept zo lekker was het.
Vanavond heb ik een extra bladzijde aan mijn blog toegevoegd. Het is een bladzijde over mijn kamerplanten. Daarin heb ik de afgelopen tijd flink geïnvesteerd en het wordt hierbinnen ook al lekker groen. Bovendien kregen Gerrit en ik als verrassing nog een tas vol planten van Greetje en Richard.
Op die bladzijde wil ik bijhouden welke kamerplanten ik heb, waar ze oorspronkelijk vandaan komen, hoe ze officieel heten, wat de Nederlandse naam is en wat de Zweedse naam is en hoe ik ze moet verzorgen. Zoals ik er nu tegenaan kijk lijkt me dat wel leuk. Mocht ik fouten in de naamgevingen hebben dan hoor ik dat graag.
Morgen wordt weer een ritje Örebro, dan vertrekken Greetje en Richard weer. We hebben zo met elkaar een aantal dagen doorgebracht met waardevolle momenten tijdens onze uitstapjes en thuis.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten