maandag 18 juni 2018

De grondslag, het fundament, een goed begin....



De grondslag, het fundament, een goed begin....het zijn denk ik namen van basisscholen die zeker ook van toepassing zijn op onze altan. Twee dagen hebben we nu aan de fundering gewerkt. Dat duurt dus zo lang omdat het uitgangspunt niet gemakkelijk is. Toch willen we graag een strakke fundering waarop we de altan goed en waterpasrecht kunnen opbouwen. Dat kost tijd en het is een heel gepriel.
Zaterdag dus het begin gemaakt en vandaag (maandag) verder gewerkt. De fundering ligt er nu in en is goed gelukt. 






Gerrit is zeer tevreden en dat wil wat zeggen!
Omdat we te weinig beton hadden gekocht moesten we gisteren opnieuw naar Örebro, dat was de derde keer in een week. We gingen uiteraard niet uitsluitend voor beton, we hadden ook een boodschappenlijstje hout meegenomen en onze aanhanger.

In de bauhaus hebben we schroeven, franse schroeven, betonspijkers, bevestigingshoekjes en dergelijke gekocht. Terwijl we net diepzinnig stonden na te denken over welke Franse schroeven we zouden nemen worden we ineens in het Nederlands aangesproken. Dat geeft dan even een digitale switch. Voor ons stonden voor ons onbekende gezichten met een bekende naam Pim en Jekke. Een aantal weken terug kreeg ik van hen een leuke reactie op een van mijn blogposts en zo kregen we over de email eventjes contact met elkaar. Bijzonder was dat onderweg naar Örebro Gerrit en ik net tegen elkaar gezegd hadden bij thuiskomst weer even contact met hen op te nemen om hen te informeren over het beloop van ons persoonsnummer. Dat is toch toeval of niet. We hebben eventjes met elkaar staan praten en afgesproken dat het contact op een ander moment een vervolg gaat krijgen.  Leuk!

Na dit onverwachte intermezzo hebben we onze spulletjes afgerekend en zijn we de drive in ingereden. Niet bij de McDonald's maar die van de Bauhaus, om hout in te kopen. Toen we de helft van ons hout op de kar hadden liggen zei ik tegen Gerrit dat wat mij betreft dit de max is voor onze aanhanger. Er zaten nl veel lange balken bij die ver achter uitsteken. De rest van het hout zouden we maandag wel bij de ByggMax in Mariestad kunnen kopen.
Heel voorzichtig zijn we naar huis gereden, ik zat met samengeknepen billen in de auto. Dat had niet gehoeven want we kwamen prima thuis aan.
En dat kleine koppelingetje moet het allemaal maar houden.....
Vandaag hebben we het restant van het hout opgehaald zodat we nu al het hout in huis hebben. Thuis aangekomen hadden we spannende luchten boven het Vångdalen hangen.



Daar kwam ook nog wel even een lekkere plens water uit. Ik geloof dat het grootste brandgevaar in onze provincie weer geweken is. Gelukkig!
Mijn plantjes vinden de regen wel lekker. De groente tuin is een heel groene tuin geworden, mijn gewassen tieren welig en de stekjes van de geraniums krijgen nieuwe scheuten dus die doen het ook geweldig. Ik wil mijn geraniums deze winter graag 'overhouden' dus als iemand daar tips voor heeft dan houd ik me aanbevolen.



Het lekker doorwerken aan de altan schiet er wel wat bij in. Morgen moeten we weer naar Skövde voor de 'Registreringsbesiktning' van zowel de auto als de caravan. Dat betekent dat ze gekeurd moeten worden nadat transportstyrelsen eerst een 'Ursprungskontrol' heeft uitgevoerd, waarna we dan de eigenaars gaan worden van Zweedse kentekenplaten en ons voertuig in Zweden geregistreerd staat. We zullen zien hoe dat loopt, ik maak me vooralsnog niet veel zorgen, zowel onze auto (ingevoerd) als de caravan komen uit Zweden. We zullen zien....












































Geen opmerkingen:

Een reactie posten