vrijdag 29 december 2023

Kerst

Nu niet om deze blogpost te beginnen met mijn ongemakken maar in de week voorafgaande aan kerst kon ik maar moeilijk slapen. Dat heb ik wel vaker wanneer onze kinderen naar hier komen. Ik zit er dan blijkbaar onbewust over in of het allemaal goed zal gaan met het reizen. Deze keer daalde de onrust naar een dieper niveau vanwege de storm en vanwege het dikke pak sneeuw dat er gevallen was. Mijn onbewuste hield me alle rampscenario's al voor. Overdag is er niets aan de hand en doe ik lekker mijn dingen, maar 's nachts..... Natuurlijk kwamen ze allemaal vrolijk en gezond bij ons aan. Het zijn allen goede chauffeurs en ze redden zich prima ook wanneer de weersconditie's wat slechter zijn. Henk en Chang en Emke kwamen vrijdag al bij ons. We hadden de sleeën al klaarstaan. Eentje voor Emke en eentje voor Julian. Niet die mooie houten sleeën die we vroeger hadden. Die hadden we graag willen hebben maar er was niet aan te komen. Nu twee felgroene gekocht en die zijn flink gebruikt want wat hadden we heerlijk winterweer.



Op zaterdag kwam de rest van de familie aan na nog een korte reis vanaf Göteborg. De zeereis was goed verlopen en de storm was al voorbij!


Wat hadden we heerlijke dagen zo met elkaar. Uitgebreide ontbijtjes, wandelingen door de sneeuw, 


een spannende wintertocht door Tiveden, 



een oneindige stroom kerstcadeautjes, 





gezellige en lekkere maaltijden, 


darten, poolen en puzzelen. 

en weer één stukje tekort, het wordt een traditie

Voor elk wat wils. 

Wat was het een drukte en een georganiseer maar wat was het bovenal heerlijk om deze dagen bij elkaar te zijn. Tijd te hebben om dingen met elkaar te delen, samen te praten en te lachen, samen dingen te ondernemen en samen in alle stilte te kunnen kijken naar het darten op TV. Niet dat iedereen het leuk vindt maar toch samen :-)

En het door ons op de loppis gekochte speelgoed.....dat viel bijzonder in de smaak. De tafeltjes een beetje aan de kant en dan rijden maar! De hele kerst braken wij onze benen bijna over het BRIO spoor en de Lego.


 


En toen waren de feestelijke dagen met elkaar alweer voorbij, het gaat altijd veel te snel. Vandaag hebben Gerrit en ik hard gewerkt. 'Sporen wissen', zo noemde Femke het. Het huis is weer leeg en opgeruimd, iedereen weer naar zijn eigen thuis en inmiddels zijn ze ook allemaal weer veilig aangekomen.


De sneeuw smelt vandaag weer weg, het is 5 graden boven nul en glibberig buiten. We hoeven onze auto en de oprit nu niet meer uit te graven, dat scheelt maar weer.



Maar wat was het een schitterende WITTE kerst!






Dit was in vogelvlucht een rondleiding door onze kerst. Vanwege de drukte vooraf is de kerstgroet  erbij ingeschoten. Ik hoop natuurlijk dat kerst voor jullie allen een heel goede tijd is geweest, tijd die je hebt kunnen doorbrengen op een door jou/jullie gekozen wijze.

Ik wil ook graag iedereen bedanken voor de aan ons gerichte kerst- en nieuwjaarsgroet. We waarderen dit zeer!!

Tot zover! Heb het goed en ontvang een warme en vooral vredevolle groet van ons. Wordt vervolgd.....

2 opmerkingen:

  1. It sjocht der prachtig út en wat in gesellichheid! Jammer fan it minne sliepen, mar hopelijk komt dat no ek wer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It wie ek supergesellich! En it sliepen dat is, no de drokte foarby is, alwer op oarder gelokkich :-)

      Verwijderen