maandag 4 september 2023

Vakantiereis

De 'monday blues' daar hebben wij geen last meer van. Vanochtend scheen de zon, wat op zich al bijzonder is deze zomer, en wij hadden zin om aan de slag te gaan. Na het ontbijt gingen we natuurlijk eerst met Gösta wandelen, want maakt hij zijn wandeling niet dan klopt het niet voor hem. Hij houdt erg van vaste gewoonten. 
Na de wandeling nu geen koffie, nee we gingen aan het werk met de voorbereiding van onze reis. Daarmee had ik gisteren al een begin gemaakt. Bosse was van binnen en buiten helemaal blinkend schoon en vandaag kon ik alle zaken die we mee willen nemen een plekje geven. Voor de kleding heb ik nieuwe keuzes gemaakt wat betreft het opruimen. Ik mis de kledingkast die we in de caravan wel hadden. We hebben achter in de camper rondom wel kastjes maar die vind ik voor het opruimen van de kleding niet handig. Ik wil dan bijvoorbeeld schone sokken aantrekken en moet dan eerst een aantal kastjes openen voordat ik het goede kastje heb. Ik wil zo graag een kast waar mijn kleding overzichtelijk in ligt. Dat heb ik nu. De kast waar de jassen in hangen, daarin heb ik ruimte gemaakt. Op de plank in die kast heb ik nu plastic bakken gestapeld met onze kleding. Alle dingen heb ik opgerold en de rolletjes rechtop in de bak gezet. Zo kan ik mooi zien wat er allemaal inzit. Orde in Bosse!
De voornoemde kastjes zijn nu ook enigszins in gebruik, het eerste kastje voor ondergoed, het tweede kastje voor sokken. De ene kant voor Gerrit de andere kant voor mij. Helemaal achterin, daar waar je niet bij kunt zonder op het hoge bed te klimmen, daar ligt het schone bedlinnen. 


Nu maar hopen dat het goed bevalt zo. Toen ook de boodschappen hun plek hadden gekregen, Gerrit bij de ICA nog een volle gasfles had gekocht, de bloemen een plens water hadden ontvangen en Gerrit met de stofzuiger door het huis was geweest en ik het bed voor Henk en Chang en Emke had opgemaakt (omdat die als het meezit het gras gaan maaien en de bloemen gaan water geven) konden we 's middags vertrekken. 
Ons eerste doel was Stentorp waar onze dealer zit. Daar wilden we een nieuw uitzetstangetje voor een van de ramen kopen. Dat was echter niet op voorraad en moest worden besteld. Wel het raam zit nu ook wel dicht maar één van de stangetjes is kapot. Daarna zijn we nog een kwartiertje doorgereden naar Naturum Hornborgasjön te Broddetorp. Idd daar waar de kraanvogels verzamelen. Nog geen Kraanvogel te zien maar wel vele andere vogels. We staan hier op een camperplaats die bijzonder mooi is met uitzicht op het water en de vogels.  Je kunt hier prachtig wandelen en vogels spotten. Dat laatste daartoe zijn er hier vele vogelkijkhutten. Het is heerlijk rustig en stil en we horen steeds vogels. Het is onze eerste stop van deze reis en een prima start. De camperplaats heeft geen sanitaire voorziening, slechts toiletten die uiterst goed verzorgd zijn en schoon. je kunt wel water tanken en voor het afval is een voorziening. De plek is echt schitterend!!!



ons uitzicht

vanuit de vogelkijkhut

Om maar even een indruk te geven van waar we staan. 

Voor vandaag scoor ik zelf nog één klein minnetje. Ik had gisteren mijn badjas uitgewassen en omdat die vanochtend nog niet helemaal droog was had ik hem nog even in het zonnetje aan de waslijn gehangen. Ik dacht toen nog van 'ik moet hem niet vergeten!' Tijdens het inpakken van Bosse dacht ik er ook nog een paar keer heel vluchtig aan maar kwam ik er niet aan toe de badjas van de lijn te knijperen omdat ik met iest anders bezig was. Je raadt het al denk ik. We zitten hier nu heerlijk aan het meer bij Hornborgasjön en mijn badjas hangt de komende weken thuis aan de lijn. Wellicht als er iemand is uit het dorp die mijn blog leest, wil die iemand dan mijn badjas van de lijn knijperen en in de kussenbak leggen die op de altan staat. Ik zou dat heel erg op prijs stellen. het wordt dus een vakantie zonder badjas. Zal ook wel lukken.....

Ontvang een warme en vredevolle groet van ons en wordt vervolgd......







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten