donderdag 24 maart 2022

De badkamer ....XXIX klusjes en vloerkleden

Na een heerlijke wandeling vanochtend waarbij we de herten in het veld zagen staan en de kraanvogels hoorden roepen en zagen opstijgen en landen zijn Gerrit en ik thuis verschillende dingen gaan doen.
Om met Gerrit te beginnen, hij heeft nog een paar klusjes in de badkamer gedaan. Klusjes die handig waren om te doen voordat de loodgieter komt.


Tussen de dragende balken van de vloer heeft hij op plekken waar we soms met z'n tweeën zullen staan nog dwarsverbindingen gemaakt voor extra steun. Op zich mogen die balken 60 cm overbruggen en is dat bij ons geloof ik 50 cm dus ruim binnen de marge. Maar dit wordt waarschijnlijk een looppad in de badkamer en het deel waar we straks zullen staan tandenpoetsen dus dat wilden we lekker stevig maken vandaar die dwarsverbindingen.
Daarnaast heeft hij langs de wanden nog stukken opgedikt om zo straks meer steun voor de vloerplaten te hebben. Daar lag natuurlijk een dikke balk maar op die balk staan nu een mulitplexplaat van 15 mm en een gipsplaat van 12 mm die samen de wand vormen, vandaar.




Die vloer die wordt zo wel stevig daar zit ik niet over in.
Ook heeft hij een klein beginnetje gemaakt met het aftimmeren van het raam door bovenin een opvulstukje te plaatsen. Nu kunnen we vrij eenvoudig het raam aftimmeren met multiplex.


Al met al was dat wel weer een middagje werk. Ik heb daar niet aan meegewerkt. Zulke klusjes is veel zagen  en passen en meten en in die tijd sta ik er dan wat renteloos bij te wachten tot ik weer kan schroeven. Ik besloot daarom op deze mooie zonnige dag de vloerkleden met de hogedrukspuit te reinigen.

Zo in een winterseizoen waarbij de honden in en uit de keuken lopen worden die kleden altijd wat groezelig. Voor het kunnen afspuiten van die kleden leg ik ze buiten op een stellage die we hebben gemaakt van ladders die tegen het hek op staan. Ik  spuit ze dan met de hogedrukspuit met warm water af. Vorig jaar heb ik dat ook gedaan en daarvan werden ze weer heerlijk schoon en fris. Dat laatste dat wil je natuurlijk in het voorjaar, alles schoon en fris :-)


Het witte wollen kleed was zo onderhand grijs geworden en zit er nu weer prachtig wit uit. Op de foto zie je de ladders bij het tuinhek op staan. Het kleed ligt schuin naar beneden en dat is handig, zo kan het water eruit lopen. 
Na het schoonspuiten hang ik de vloerkleden over het hek te drogen. 


In totaal heb ik zo vanmiddag drie kleden bewerkt of eigenlijk twee en een loper.


Morgen staat er weer een zonnetje in het weerbericht en ik hoop dat ze dan helemaal droog zullen worden.
Met klaarzetten en opruimen was dit voor mij ook wel een middagje werk. Natuurlijk hebben we ook vandaag weer op ons bankje op het zuidterras koffie gedronken. 

Wel... spectaculairder was het niet vandaag. Ontvang een hartelijke en vredevolle groet van ons en...

Wordt vervolgd.......





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten