donderdag 2 september 2021

We staan in het Groen

Wat hebben we weer heerlijk gestaan op  Møns Klint. We hadden ook nog eens heerlijk zomerweer. Na de lange wandeling op de eerste dag hebben we het de tweede dag met 9 kilometer iets rustiger aan gedaan. We zijn langs de bovenkant van de krijtrotsen, dus langs de zee, naar Liselund gelopen. Een wandeling die we al vele malen hebben gemaakt en waar we geen genoeg van kunnen krijgen. Zo mooi!

Het mooie van deze wandeling is naast de prachtige natuur en de zee ook het contrast tussen het ruwe van de rotsen en de kustlijn en het verfijnde in de aanleg van het park rond Liselundsslott.

De weg erheen liepen we lekker door de bossen, heerlijk voor ons maar bovenal voor Gösta omdat hij het hier niet zo warm krijgt. De weg terug was een ander verhaal. Weinig schaduw op de terugroute. Gelukkig hadden we flesjes drinken voor hem mee, iets wat hij erg kon waarderen.

Woensdagochtend zijn we weer vertrokken op weg naar Nederland. De reis door Duitsland zouden we deze keer in twee delen opsplitsen. De eerste stop zo ongeveer bij de Lüneburger Heide. Overigens ligt die heide wel een eind bij Lüneburg vandaan maar dat is een ander verhaal. We hebben daar op een echt Duitse camping gestaan, d.w.z. veel vaste staan plekken en een klein veldje voor trekkers en enorme hoeveelheden toiletten en douches. Maar alles prima en ook een prima plek om te overnachten. Donderdagochtend zijn we na het ontbijt en de ochtendwandeling met Gösta vertrokken. Vandaag werd het vooral autobaan. Daar is verder niet zoveel positiefs over te vertellen. Het was stinkende druk met vrachtverkeer en geen pretje er te rijden. En ga je van de autobaan af dan zijn de wegen echt zo beroerd dat de camper bijna uit elkaar rammelt. Het was echt een verademing om de grens met NL te passeren. In NL zijn de wegen immers van fluweel.

Zo rond half zes vanmiddag kwamen we aan op misschien wel de kleinste camping van Nederland. Camping 'In het Groen' bij Rosmalen. We kregen daar een prima ontvangst en we kunnen er staan zolang we willen. Voor de zekerheid had ik deze keer bij uitzondering gereserveerd. Zo wisten we zeker dat we er een plek konden krijgen. Vanaf de camping is het ongeveer drie kilometer lopen naar F en L vandaar dat we hier graag wilden staan.

Camping 'In het Groen'

ons plekje

Dit was zo ongeveer onze route. Echt vreselijk! Voor mij hoeft dat niet weer, zeker niet op een doordeweekse dag.
Maar nu staan we heerlijk rustig op de camping in het groen, met vogelgekwetter op de achtergrond, het kan niet beter. Vanavond zijn we al even naar F en L gewandeld. Die hadden een heerlijke maaltijd voor ons klaargemaakt. Met Femke gaat alles goed gelukkig al is het wel een overgang van een volle weektaak met haar werk en nu het verlof. Maar nu zijn wij er voor een paar gezellige dagen. Dan wil de tijd wel voorbijgaan denk ik zo.

Ontvang een hartelijke groet van ons uit Nederland deze keer.