vrijdag 10 september 2021

In Nederland II

We zijn meer dan een jaar niet in Nederland geweest en de laatste keer hebben we weinig tot geen bezoeken gebracht aan familie en vrienden vanwege de Covid. Ons bezoek toen was ook maar kort. Deze keer hebben we ruim tijd en verkeren we in blijde verwachting van ons eerste kleinkindje. De eerste dagen van ons bezoek waren we in Brabant bij F en L. Na het weekend zijn we naar het noorden gereisd waar we nu bij H en Ch op de oprit staan met Bosse. 
We boffen erg met het weer, zolang we op reis zijn hebben we prachtig zomerweer. De allereerste dag van ons verblijf in Friesland hebben we een korte wandeling door Dokkum gemaakt. Net toen we goed en wel de stap erin hadden gezet en we ons afvroegen wie we tegen zouden komen zei Gerrit tegen mij 'moet je eens kijken wie daar zitten!'. Wel nu loop ik zelf altijd iedereen voorbij, op de een of andere manier zie ik nooit bekenden maar toen ik mijn best deed zag ik net als hij Dirk en Hiltje (broer en schoonzus) op een terrasje zitten. Dat is een onverwachte gebeurtenis want zij wonen niet in Dokkum. We zijn gezellig even bij hen aangeschoven om zo de eerste wetenswaardigheden met elkaar uit te kunnen wisselen en we spraken af om donderdagmiddag naar hen toe te gaan. Dat was dus al een heel leuke verrassing en een bezoekje om naar uit te kijken. 
Na de wandeling door Dokkum probeerden we even incognito door onze oude straat te rijden. Daar zagen we G en Kl, onze oude overburen, in de tuin aan het werk. Natuurlijk zijn we even gestopt en hebben kort maar wel met een kopje koffie, even bijgepraat. Bijzonder zo! Meer dan 30 jaar waren we buren van elkaar en onze kinderen zijn met elkaar opgegroeid. Een heel fijne tijd!

Woensdag hadden H en Ch al een vrije dag in de planning staan en daarvan konden wij met hen meegenieten. We zijn met een elektrosloep gaan varen bij Earnewald. Oh wat was dat mooi. Vroeger ben ik daar vaak geweest met mijn ouders. In de zomer gingen we elk weekend met onze boot op stap en veelal naar de Alde Feanen. Met de sloep zijn we langs oude wegen gevaren en het was een intense belevenis.



Kort waren we ook even in Grou om daar te lunchen. Prachtig hoe je vanaf de Wiede Ie door de Tynje op Grou aan komt varen.



Het was druk in Grou en op het terras van het Theehuis was geen plaats meer. Uiteindelijk vonden we een plekje op het terras van hotel Oostergo aan de Nije Kade.


Bijzonder vond ik het om weer eens op de Friese Wateren te zijn, ik heb volop genoten.






Gisteren, dat was dan donderdag 9 september, zijn we naar D en H gereden en met hen hebben we een heel leuke middag en avond gehad. D had gereserveerd bij 'De Walrus', het leukste terras in Leeuwarden, en daar hebben we heel gezellig en lekker met elkaar zitten eten.

Vandaag doen we even geen bezoekjes, we komen hier tenslotte niet om een lijstje af te vinken. Bezoekjes kosten ook energie en daar willen we gewogen mee omgaan. De dag vulde zich met klusjes rondom het huis en iets wat ik erg leuk vind om te doen namelijk het wassen en strijken van de babykleertjes. Ik had met elkaar vier wasmachines vol en heb er nu eentje weggestreken. Er hangen twee aan de lijn en één machine draait nog. Genoeg te doen dus. Nu kan Ch straks mooi de babykast inrichten. Zo komt alles een stapje verder.

Wel dit was het weer, volgende keer meer!

Een heel fijn weekend toegewenst en een hartelijke groet van Gerrit en mij.

Wordt vervolgd.......



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten