zondag 5 september 2021

In Nederland I

In het groen

We staan nu al drie dagen heel genoeglijk op camping 'in het groen'. Overdag zijn we meest bij F en L thuis. Vrijdag was L nog naar de training van de Formule I en hielden wij F. gezelschap. F. en ik zijn Rosmalen doorgewandeld, wel niet helemaal natuurlijk maar wel het centrum. 

Rosmalen centrum

Het hoogtepunt voor mij was het bezoekje aan de HEMA. Een Hema heb je niet in Zweden en hier in Rosmalen heb je de mooiste Hema van het hele land. Dus daar ben ik me te buiten gegaan aan hemden, onderbroeken een bloesje en een truitje. Heerlijk. Zaterdag hebben we met elkaar gekeken naar de kwalificaties van de Formule I en zondag hebben we de daadwerkelijke wedstrijd gekeken. 



Gösta kwam er ook even gezellig bijzitten om niets van het spektakel te missen.

We zijn niet echt fanaten wat betreft de Formule I maar zo met elkaar is het wel een beleving geweest. Ik snap er het meeste niet van en stond er toch wat versteld van dat L helemaal enthousiast werd toen de teamgenoot van Hamilton als revenge voor het naar de pit gedirigeerd te worden om Hamilton vrije doorgang te geven, na de pitstop even de snelste rondetijd neerzette. Je moet het maar begrijpen. Uiteindelijk won Max verstappen en daar ging het om, dat is hem van harte gegund het was een spannende wedstrijd en het was leuk die met elkaar te kijken. 

Zaterdagavond zijn we nog met elkaar uit eten geweest. Niet deftig maar gewoon bij een openlucht restaurant bij hen in de wijk. Daar hadden ze dit weekend hun laatste opening voor dit seizoen. We hadden het heel gezellig zo met z'n vieren.

Ondertussen is F. druk bezig met het doen van de laatste wasjes. Het verlof valt haar wat zwaar want ja...waar vul je je dagen mee.



Ondertussen worden we ook geïnformeerd over hoe het met de Muppets is. Die waren vandaag in het bos voor het zoeken naar 'Blåbär'. De gewenningstraining met de honden werpt zo zijn vruchten af. Ze kunnen het goed met elkaar vinden. Slapen bij elkaar in de mand en lopen mooi met z'n drieën in de roedel.



F. moet er snel bijzijn met het plukken want voordat hij er erg in heeft hebben de Muppets de oogst al binnen. Ze zijn echt gek op blåbär.

Ja en waar ik natuurlijk in mijn blog over ons leven in Zweden niet aan voorbij kan gaan is het nieuwe album van ABBA. Ondertussen zijn de leden al ver in de zeventig maar heeft het ergens om wat voor reden ook toch gekriebeld om een nieuw album te maken. Dit album wordt in London gepresenteerd. De vorm van het concert is bijzonder. De muziek wordt gezongen door de bandleden maar de afbeelding van de leden is die zoals ze er voorheen uitzagen. Nog één keer het oude gevoel oproepen. Zelf was ik vroeger geen uitgesproken ABBA fan maar ik vind het wel bijzonder dat ze nu na veertig jaar nog eens een nieuw album uitbrengen.



Zo vliegen de dagen hier voor ons voorbij. Het is natuurlijk wat lastig plannen zo met een bevalling in het verschiet maar voor nu is het de bedoeling dat we eerst naar Friesland toegaan. Natuurlijk eerst naar H en Ch. We kijken ernaar uit!

Ontvang een hartelijke groet van Gerrit en mij en ....

Wordt vervolgd!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten