zaterdag 26 september 2020

Toch ook wel een leuk stofje en de Sinnestriel naast de deur

Vanochtend waren we voor ons doen al vroeg op pad. Om tien uur moesten we in Tåtorp zijn. Onze boot lag daar al een aantal dagen en vandaag zou hij uit het water gaan. We wilden er voor tienen zijn omdat we nog het een en ander moesten voorbereiden. Per, onze kraanmachinist, is ook altijd vroeg en we wilden hem niet laten wachten. Het hele proces verliep zonder problemen en even na tienen stond onze Sinnestriel op de trailer. Per moest vandaag drie boten liften en dat was in een floep en een scheet gepiept.
Op de foto staat de Sinnestriel klaar voor vertrek. Het eerste stukje van de reis vind ik altijd het meest spannend. Dat is het weggetje van Eketorp naar Tåtorp en dat is een heel smalle weg met diepe greppels langs de wegkant. Wanneer er een tegenligger komt dan is het even puzzelen hoe je elkaar kunt passeren. Vandaag ging het goed op dat stukje weg. We kwamen maar één tegenligger tegen en dat was enkel een personenauto en die kon goed aan de kant. 



de kraan

We zijn heelhuids thuis aangekomen. Het is de bedoeling de Sinnestriel naast ons huis te laten overwinteren, eens kijken hoe dat gaat. Hij is nu ontmanteld van zwaarden en roer en rondhout en nu kan het zeil eroverheen worden getrokken. 

Ik heb gisteren van één van mijn lapjes een wikkelrok gemaakt. Zes banen en een tailleband met een knoopsgat, zo gepiept en geen hogeschoolwerk. De rok is prima gelukt en valt mooi. Ik had nog een klein stukje stof over waarvan ik vandaag nog een topje heb gemaakt. Dat was eigenlijk meer gepruts dan de rok. 's Avonds even gepast en het geheel vind ik zelf mooi. Lekker zomers.




Zo krijg ik de smaak weer helemaal te pakken. Waar de Corona ook al niet goed voor is.
Verder had ik nog een leuke belevenis op facebook. Ik ontving een persoonlijk bericht van een dorpsgenote met een foto van ons huis. De foto is genomen in 1972, ik denk vanaf de voormalige kerk tegenover ons huis. Deze foto hadden we nog niet eerder gezien. Ze vertelde dat ze hem tegenkwam op een digitaal archief waar ze veel zoekt omdat ze stamboom onderzoek doet. je ziet hier prachtig de bomen die rond ons huis staan maar dan in een jongere versie. Het huis ziet er nog precies zo uit nu na 50 jaar.
Ze vertelde ook nog over wie er destijds in het huis woonden. Heel leuk om zo wat meer aan de weet te komen.

Vanavond hebben we een film gekeken, Troy met Brad Pitt in één van de hoofdrollen. Om alvast een beetje in de stemming te komen. 

De dagen vliegen zo voorbij. 


Wordt vervolgd.....













 

1 opmerking:

  1. Deze staat je echt heel goed. Wederom,knap gemaakt! Groet, Jet

    BeantwoordenVerwijderen