donderdag 10 september 2020

In de primer die elementen

Wel na drie dagen schuren staan de verwarmingselementen dan nu in de primer. Ik peuter nu voortdurend stukjes staal uit mijn voeten omdat ik stond te schuren met een staalborstel en op blote voeten in mijn crocsen. Het schuurproject is goed gelukt, de losse flodders zijn eraf en het meeste is goed kaal geschuurd. De primer is zo het zich laat aanzien ook goed opgedroogd dus nu de aflak lagen aanbrengen. Het afspuiten is een secuur werkje maar als het over secuur gaat is het Gerrit wel toevertrouwd.

hier brengt Gerrit de primer aan


Zo ziet het er nu uit wanneer het in de primer staat. Die is grijs en de aflak radiatorverf is antiek wit, wat zo ongeveer hetzelfde is als RAL 9010.


Voor mij nog even wat leuks. Ik had het internet afgestruind op nieuwe schoenen. Ik wilde een paar enkelhoge schoenen hebben, beetje stoer maar ook een beetje elegant voor als je eens iets anders wilt dan de kloeke stappers die ik meestal heb. Na lang zoeken had ik er een paar gevonden en besteld. Gisteren kon ik ze bij de ICA näre afhalen. Snel uitgepakt natuurlijk want ik was nieuwsgierig naar de schoenen en de pasvorm. Laten ze nu voor de verandering eens heel goed passen. In één keer klaar! Gerrit vindt ze mooi en ik vind ze mooi dus dat is een geslaagde koop. 



Zo kan ik in de winter weer even vooruit want mijn echte winterschoenen kunnen nog wel een rondje mee.

Ik bemerk overigens dat ik hier in Zweden , los van de Corona,  wel meer aanschaffen online doe. Het aanbod is dan uitgebreider en wanneer ergens mijn maat niet meer is dan kan ik gemakkelijk even bij een ander online bedrijf zoeken. Zo ga ik niet naar huis met een artikel dat eigenlijk net mijn keuze niet is.

Gisteren ontving ik een oproep voor de tweejaarlijkse controle op borstkanker. Die stond net ingepland in de periode waarin onze reis naar Griekenland ingepland staat. Dat moest ik dus even aanpassen. Aanvankelijk had ik het op vandaag gezet maar bij nader inzien was de locatie in de kelder van het ziekenhuis in Skövde. Een ziekenhuis daar kom ik zo voor onze reis, waarvoor een Corona-vrij verklaring nodig is, nu liever niet. Dus opnieuw nog een keer de datum verzet. Gaat allemaal heel gemakkelijk. Inloggen met je mobiel bank ID (dat niet alleen voor bankzaken wordt gebruikt maar ook voor alle overheidsinstanties) en aanpassen maar weer. Nu moet ik na de reis naar Töreboda het gaat het onderzoek net als in NL plaatsvinden in een bus.

We hebben goed weer de laatste tijd, veel zon en temperaturen rond de 20 graden. Gisteren vormde een uitzondering, toen regende het en was het grijs. Vandaag schijnt het zonnetje ons weer tegemoet.


Wordt vervolgd....







 

1 opmerking: