zondag 9 juni 2019

Morgen trekken we weer verder.....

Zo begon het eergisteravond
Zo ook..

De afgelopen twee dagen kwam de regen met bakkenvol uit de lucht vallen. De ganse dag klonk het in de caravan als zaten we in een frituurpan. Ik vind het altijd heerlijk als het regent. Dat geeft me in de caravan het ultieme gevoel dat ik even helemaal niets hoef omdat ik dan niets kan doen. Wel niets is een groot woord, ik zit dan meestal de hele dag te lezen en geniet daarvan. Ik houd van lezen maar kom er vaak niet aan toe omdat ik van binnen te onrustig ben door gedachten over wat ik allemaal wel niet kan doen met mijn tijd. Lezen is dan de sluitpost. Ik lees nu het boek van Michelle Obama, haar biografie, en dan in het Zweeds en dat is goed te doen, ik heb het nu bijna uit. Ik vind het een levendig geschreven boek waarin zij heel erg open is over hoe zij geworden is wie ze is, de weg naar het presidentschap en haar rol hierin en over zaken waaraan zij als First Lady inhoud heeft willen geven en haar leven in het Witte Huis. Een ding is me erdoor duidelijk geworden, een leven in het Witte Huis is niet iets waarnaar je uit hoeft te kijken. Een soort van gevangenschap voor hooggeplaatsten. Maar het boek beveel ik aan. 

Gistermiddag zijn we in de regen nog even naar Vänersborg gereden om daar te kijken en wat boodschapjes te doen voor het avondeten. Er was een water-en visfestival gaande waarvoor een hele brug was afgesloten zodat het even zoeken was naar de gewenste route. We zijn ook even over het feestterrein gelopen. Het grootste deel van de kraampjes verkocht etenswaren (en dan niet uitsluitend vis), daarnaast was er een kermis en waren er sportactiviteiten. We hebben even staan kijken naar een soort van ijshockey wedstrijd maar dan zonder ijs. Het ging er zeer fanatiek aan toe en dat was leuk om te zien, de rest kon ons niet zo bekoren maar het was natuurlijk ook niet ons feestje. Na onze boodschapjes zijn we weer naar de caravan gereden om daar verder te lezen. 
Gerrit zat in de eindfase van Katoen 'een gruwelverhaal voor de doorzetter' een beschrijving over de rol van katoen in de opkomst van de moderne wereld economie. Doorzetten was het zeker want het is een dikke pil. Nu is Henk aan de beurt! Henk en Chang komen in juli en hij hoeft geen boek mee te nemen in zijn bagage, het Katoen ligt op hem te wachten. Gerrit is nu begonnen in 'De nieuwe zijde routes' van Peter Frankopan, eveneens gekregen als geschenk van Henk en iets minder dik.

Vanavond begon de lucht weer op te klaren en ging de wind liggen. Vandaag overdag waaide het tot 13 meter per seconde en zagen we grote rollers op het Vänern. Ik denk dat de golven er wel een halve meter tot een meter hoog zijn geweest. Ik zag in de verte het water opspatten, en dan zitten wij nog wel aan een soort van uitloper van het meer.
Het werd droog en zonnig en we hebben lekker gewandeld met onze honden. Dat is het leuke hier er zijn allemaal leuke ommetjes die goed te lopen zijn in een bekoorlijke omgeving.

In mijn vorige blog had ik al even een korte beschrijving gegeven van deze camping, vanavond heb ik wat foto's genomen. Het is een sfeervol geheel hier een camping waar alles tot in de puntjes is verzorgd.
het voorzieningengebouw..

De overdekte afwas ruimte...

De keuken volledig ingericht....

De woonkamer waar je TV kunt kijken en spelletjes kunt doen..


het zal niet voldoen aan moderne maatstaven maar het ziet er allemaal heel liefdevol en verzorgd uit!

Morgen trekken we weer verder...

Wordt vervolgd.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten