zondag 23 juni 2019

Een nieuwe tuin................en een gigantische beverburcht....

Vandaag zijn we na het ontbijt met de aanhanger achter de auto naar Skövde gereden. Ik had op internet gezien dat de Plantagen vandaag geopend was. Dat kwam ons wel hééél goed uit omdat ons nieuwe tuintje in de beplantingsfase was geraakt. We hadden nog een extra gelukje en dat was dat toen we eenmaal bij de Plantagen waren, we ontdekten dat alle buitengewassen met 30% korting waren afgeprijsd. Wij moesten wel het één en ander hebben dus dat kwam ons goed uit. Meestal kopen we trouwens onze planten in Mölltorp bij het tuincentrum daar maar dat was het hele lange weekend gesloten. 
We hebben leuke dingen gekocht voor het tuintje, een aantal Hortensia's, één grote voor in de hoek bij het trapje en twee kleinere daarnaast, een klimroos :-) een Buddleja of Vlinderstruik en nog twee waarvan ik de naam even niet meer weet (Ja daar is ie weer Potentille fruticosa). In de gaten die in de borderstenen zitten planten we Phlox en Campanula en met elkaar wordt het zo een heel sfeervol stukje tuin. Zo hebben we een saai en onbetekenend hoekje een vrolijk gezicht gegeven. 

De eerste aanplant...
 En zo zetten we elkaar op de foto en eerlijk is eerlijk ik sta er weer zeer elegant op!



En hier mijn klimroos. Hij moet nog even iets hebben om bij op te klimmen maar dat komt later als hij de groei te pakken heeft gekregen. Ik hoop maar dat hij het goed doet!



 We hebben niet alleen voor dit nieuwe tuintje planten gekocht maar ook voor het stuk wat ik gisteren van het Zevenblad heb ontdaan. Daar staan nu drie hydranchia's waar van die grote witte reuzenbollen in komen als bloeiwijze. Ongeveer deze:
Afbeeldingsresultaat voor hydrangea's
Verder hebben we bodembedekkers geplant Pachisandra terminalis als geheim wapen tegen het Zevenblad. Een foto heb ik nog niet, vergeten te maken.
Toen we dat allemaal klaar hadden kwamen de honden melden dat het zes uur is. Ze komen dan bij ons en tikken met hun natte snuit steeds even tegen onze handen aan. Ze willen dan een dentastick, die krijgen ze altijd wanneer wij aan het einde van de middag gaan koffiedrinken. Dat koffiedrinken vond vandaag voor de allereerste keer plaats op ons zuidterras. Daar zaten we nog net even in de zon en uit de wind. Dat heb ik dan wel weer op de foto al moet ik eerlijk zeggen dat Gerrit hier wel een beetje bedenkelijk kijkt.

Hij zei nog van....dat doe ik anders en hieronder zie je zijn versie van het zuidterras

 Toen we de foto's hadden genomen zat Gerrit onderhand al in de schaduw.

 Na de koffie zijn we nog even naar Forsvik gereden om daar langs het water te wandelen met Arvid en Fynn. Er is daar een plek die o zo mooi is en waar als je geluk hebt, je de bevers kunt zien zwemmen.
 Wel zo gelukkig waren we vandaag dan weer niet maar wat we wel zagen was een spiksplinternieuwe Beverburcht echt gigantisch.


En aan de andere kant van het wandelpad is ook water en daar zag ik onderstaand stilleven. 


Weer thuisgekomen wapperde onze vlag o zo mooi op deze prachtige Midzomerdag.



Wordt vervolgd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten