maandag 3 december 2018

Dagny en Mark........



 Daar was het zowaar een aantal dagen radiostilte op mijn blog. Reden is dat het druilerig herfstweer is en we de dagen gebruiken om lekker binnen te zitten en daar dingetjes te doen. Dat zijn niet de meest spectaculaire dingen en geven weinig input voor het maken van een inhoudelijke blog. Ik denk namelijk niet dat jullie zitten te wachten op mijn verslagen rond bedden afhalen, de was doen, de keuken uitmesten etc. De foto kan de indruk geven dat ik nu culinaire verslagen ga geven maar ook dat is niet mijn bedoeling, ik ben namelijk in de keuken niet van dat kaliber dat ik daarmee naar buiten kan treden. Echter de Oepsie broodjes die ik had gemaakt smaakten bijzonder lekker en zager er ook nog eens erg vrolijk uit. Nog steeds low carb high fat (LCHF) om dat dit nu al bijna een jaar heel goed bevalt. Een mooi gezond gewicht en lekker eten, altijd vers, uit de langzame keuken met slow food en met een keur aan informatie en recepten op www.dietdoctor.com
Dus voor de Oopsie broodjes een uitzondering. Hier nog speciaal even de link naar de oopsie broodjes voor als je trek hebt gekregen door het naar de foto kijken.... Oopsie broodjes 
En zo zat ik na te denken over de inhoud van de blog van vandaag en passeerden er diverse bloggers mijn aandacht in dit proces van overdenken. Zo hield mijn aandacht ook even halt bij Dagny Carlsson. Dat is een Zweedse blogger van 107 jaar. Ja je leest het goed geen tikfout 1 0 7!!! Elke dag bijna schrijft zij een blog. Ik had al een aantal weken niet op haar blog gekeken en ik betrap mezelf erop dat ik dan over een drempel moet om haar blog weer even op te zoeken. Bang dat het moment gekomen is dat zij er niet meer is. Zo ook vandaag, maar toch de drempel over gegaan, want exposure is de beste remedie tegen angst, en ja hoor een nieuwe blog over de eerste adventzondag. Zo heeft ze altijd wel een actueel onderwerp, of ze gaat erop uit, maakt foto's en zet die op de blog, elke dag weer. Wel goed voorbeeld doet goed volgen dacht ik dus hup ook weer een nieuwe blogpost geopend. Adventzondag heb ik niet zo bij stilgestaan, we hebben uitsluitend op die zondag de buitenkerstboom neergezet. Dit jaar geen kerstboom binnen omdat we naar NL gaan met kerst.
Vandaag ben ik daarvoor erg druk bezig geweest. Je kunt wel zeggen de gehele dag. Bezig met de Julklappar en dat zijn kerstcadeautjes. Daarover kan ik niet veel vertellen vanwege de grote potjes met grote oren eraan. 
Ik heb de nieuw bestelde wol ook binnen gekregen. Perfekt!. Ik kan daar nu zelf bollen van winden en heb Gerrit zijn armen niet meer nodig, iets wat hij niet betreurt. Bij mijn weefspullen heb ik ook twee molens gekregen, daar leg ik de streng wol omheen en dan draaien maar. Gaat helemaal goed
 Tenslotte rest mij nog de wereld bij te praten over het F-barré akkoord en nu ook het B-barré akkoord. Dat is geloof ik niet het onderwerp waar mijn lezers de meeste belangstelling voor hebben, mijn vorige blog over dit onderwerk gaf o,o reacties :) Maar even voor mijn eigen documentatie dan maar. Die lastige akkoorden daarin schijnt licht aan de horizon. Ik heb namelijk op internet, lang leve internet, gezocht op 'problemen met spelen van barré akkoorden' (en dan krijg je echt héééél erg veel links) en zo kwam ik op de website van Mark the guitar guy en Mark the guitar guy. Dat is een gitaarleraar uit Nieuw-Zeeland die me exact uit kon leggen hoe je je lichaamshouding zo kunt aanpassen dat de barré akkoorden speelbaar zijn. Nu gaat het echt veel beter. Zelfs het B barré akkoord, waar je je ringvinger over twee snaren moet leggen en vervolgens met een rare kronkel over de onderliggende snaar moet tillen, en dit met de wijsvinger over alle bovenliggende snaren, gaat al goed. Alle snaren kinken. Nu moet ik er nog wat snelheid in zien te krijgen om ritme in de te spelen stukjes te ontwikkelen, zodat ze herkenbaar worden.....
Dit was het weer voor vandaag...

Wordt vervolgd.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten