dinsdag 17 december 2019

Het optimaliseren van de infrastuctuur .......voorafgaande aan een vreugdevolle invasie...

In ieder geval is men bij de återvinning (vuilstort) ook behoorlijk in kerststemming
Eigenlijk zijn we druk bezig met voorbereidingen voor de invasie! Voor ons begint die donderdag. We kijken er naar uit om dan Greetje al van de trein te halen. Ze blijft twee weken, dat is lekker lang, heerlijk. Femke en Louis komen dan tien dagen geloof ik,  met de start op zondag, zij rijden in één dag vanaf Rosmalen (voorzichtig hoor!) en Henk en Chang komen ook iets van twee weken en arriveren ook op  zondag, zij rijden dan in twee dagen. Suzanne en Fredrik hebben ook vrij kunnen krijgen en zijn natuurlijk ook van de partij. Eindelijk ons grote huis weer eens helemaal vol! Ik kan je vertellen dat het een hele planning en organisatie is. Niet alleen omdat er zich zeven personen in onze huishouding voegen maar die zeven personen die eten ook nog eens heel verschillend. Greetje veganistisch, Femke eiwitarm, Henk en Chang flexitarisch, Gerrit en ik Low Carb High Fat en Fredrik en Suzanne eten alles! Onze maaltijden zullen in deze periode de grootste uitdaging worden. Gelukkig doet zo'n beetje iedereen mee met het boodschappen halen zodat ieder zijn of haar eigen kostje kan uitzoeken. Ik denk ook dat het in onze keukens, we hebben er twee, druk zal worden want het zijn allemaal goede koks. Het vroegere AGV (aard, groente, vlees) heeft ze blijkbaar uitgedaagd nu in hun eigen keuken de grenzen te verleggen.
Ondertussen was ik vandaag druk met het optimaliseren van de infrastuctuur voorafgaande aan de invasie, zowel in de keuken als in de rest van het huis. Daarmee ben ik vandaag de hele dag zoet geweest. Eén onderdeel hierbij wil ik jullie niet onthouden, het is het schoonmaken van de koelkast. Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar voor mij is het niet mijn favoriete klus. Ten eerste komt er altijd een hele zooi aan spullen uit die koelkast, zoveel dat het bijna niet op de tafel past terwijl die toch niet echt klein is. Ook vaak van die spullen waarbij ik denk:' oh ja...dat had ik ook nog!' Of...'lag dat in de koelkast?' Ten tweede vriest mijn doekje altijd aan de koelplaat vast omdat ik vergeet de koelkast uit- of lager te zetten. Ten derde, en ik ben benieuwd of dit jullie ook overkomt, bij het schoonmaken van de plastic inventaris van de koelkast overkomt het mij altijd dat er zaken knappen. Ik moet dan weer met wonderlijm het plastic repareren. Overigens is dat vandaag heel goed verlopen. De reparaties van de vorige keer hielden in deze schoonmaakbeurt stand. Ik heb voor de blog het proces even in beeld gebracht.


En als je dan eerst maar weer zover bent....dan is het weer te overzien...


En zo staat ie er weer fris en fruitig bij en ben ik weer helemaal gelukkig. Voor de kerst de koelkast schoon! Dat wil een mens toch graag????:-) 

Wat deed Gerrit vandaag. Wel vorige week was hij begonnen met het uitbikken van de olieleiding van de tank naar de kachel. Dat klusje was nog niet helemaal klaar. Dus na ons ritje naar de återvinning is hij verder gegaan met bikken. Ik kwam er vandaag achter dat het niet om één maar om twee leidingen ging. Waarom er twee leidingen liepen is mij niet duidelijk en Gerrit ook niet. Mijn uitleg was dat er een leiding was voor strenge winters om meer olie in de kachel te krijgen, maar ja wie ben ik...
Ze zijn er nu uit, die leidingen, de sleuf is vetvrij gemaakt en Gerrit heeft er cement in gedaan en uitgevlakt. Klaar is Kees!

Vanavond hebben we nog even met Femke gebeld. Gisteren was ze jarig, ze is 33 jaar geworden en al een hele mevrouw! :-) We hebben nu in december nog één verjaardag te gaan, die van ons kerstkindje. Dan zit het er voor dit jaar weer op en is iedereen in goede gezondheid weer een jaartje ouder geworden.

Hier laat ik het bij vandaag...

Wordt vervolgd......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten